(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)
Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO)
administrator serwisu internetowego https://www.archiwum.pp21.kk.edu.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem,
dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego
w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje
następującą politykę prywatności :
W dzisiejszym świecie na każdym kroku spotykamy się z hałasem, stresem, pośpiechem, poruszeniem i niepokojem. Tempo naszego życia z dnia na dzień wzrasta i trudno zachować opanowanie i pogodę ducha wobec takich bodźców. Jeżeli jednak chcemy zachować równowagę dla nas i dla naszych dzieci, powinniśmy wykorzystywać wszelkie chwile spokoju i odprężenia. Może w tym pomóc umiejętnie prowadzony relaks, czyli świadome działanie na pograniczu ćwiczeń fizycznych i umysłowych.
Przedszkolaki wyposażone są w naturalne sposoby odreagowywania napięć. Żyją jeszcze w nieco magicznym, swoim świecie. Jeżeli w rzeczywistości spotykają się z trudnościami, czymś przerażającym - wyłączają się z niej, przenoszą się w świat wyobraźni i tam poprzez zabawę odreagowują nagromadzone emocje i napięcie. Odprężeniem jest dla nich fantazjowanie, zabawa i ruch. W ćwiczeniach służących relaksacji korzystamy z celowo spowolnionych ruchów i gestów: kołysania, głaskania, delikatnego drapania. Te ruchy i gesty, dzięki swej łagodności i zwolnionemu tempu, sprawiają przyjemność i odprężają. Ćwiczenia wyciszające nie powinny trwać długo - powinny być uwarunkowane możliwościami dziecka i rodzajem ćwiczenia. Przedszkolak na krótko koncentruje swoją uwagę na jednym ćwiczeniu, dlatego relaksacja wymaga zmienności i różnorodności zabaw. Dobór ćwiczeń należy uzależnić od zainteresowań dzieci. Ważne jest też by wprowadzić odpowiednią atmosferę podczas ćwiczeń. Podstawowymi działaniami relaksacyjnymi w przedszkolu są: słuchanie muzyki relaksacyjnej, ćwiczenia oddechowe, masażyki. Dzięki temu dziecko ma możliwość wyciszenia się w sytuacjach nadmiernego hałasu, radzenia sobie ze stresem. Ćwiczenia te realizowane są w ciągu całego pobytu dziecka w przedszkolu. Relaksacja ma na celu nabywanie przez dzieci umiejętności samokontroli, radzenie sobie ze stresem, świadome wyciszenie i uspokojenie. Ponadto służy też nabywaniu umiejętności odpoczynku, kontrolowania oddechu (np. po wysiłku fizycznym). Prowadzi do zmiany stylu zabaw - ograniczenia stukania, hałasowania, głośnego rozmawiania podczas zabaw. Eliminuje agresję dzieci wobec siebie nawzajem.
Proponowane techniki relaksu:
– ćwiczenia oddechowe - świadome kontrolowanie swojego oddechu, słuchanie swojego oddechu,
– ćwiczenia ruchowe i rozluźniające - reagowanie ruchem na słowo nauczyciela, odprężenie całego ciała, kontrolowanie ruchów poszczególnych części ciała,
– ćwiczenia uspakajające i koncentrujące - wspomaganie koncentracji na określonym przedmiocie lub czynności, uważne słuchanie tekstu,
– masażyki w parach - głęboki relaks, odprężenie dużych grup mięśniowych.
źródło - Internet