Projekty: Podsumowanie projketu eTwinning "KINDERGARTENS ARTISTIC CHALLENGE"
22 czerwca 2019 r. misie
Projekt "Kindergartens artistic challenge"/ "Przedszkolne artystyczne wyzwanie" realizowany był od września do czerwca 2019 r. w grupie „Misie” za pośrednictwem platformy internetowej „eTwinning”, wspólnie z placówkami oświatowymi z takich państw, jak: Turcja, Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Rumunia.
Założeniem tego przedsięwzięcia było dzielenie się pomysłami na prace plastyczne oraz ich wykonywanie z użyciem rozmaitych materiałów, kształtowanie umiejętności manualnych, rozwijanie kreatywności, a także zapoznanie się z charakterystyką krajów uczestniczących w projekcie.
W ramach niniejszego projektu wychowankowie:
- zgłębili informacje związane z poszczególnymi krajami partnerskimi (m.in. poznanie map, flag, zabytków);
- dzielili się sposobami na realizowanie poszczególnych działań projektowych;
- zapoznawali się z rozmaitymi materiałami plastyczno-technicznymi oraz przyrodniczymi, a tym samym nabywali sensorycznych doświadczeń,
- uczestniczyli rozmowach, pogadankach wprowadzających do danej tematyki;
- wykonywali prace plastyczne zgodnie z przyjętym harmonogramem: "Wspomnienia z wakacji", "Jesień", "Boże Narodzenie", "Zima", "Projekt maskotki"- zwierzęcia symbolizującego dany projekt, "Wiosna", "Prezent z okazji Dnia Mamy";
- brali udział w konkursie polegającym na wykonaniu podobizny maskotki, będącej symbolem tego przedsięwzięcia i nawiązującej do danego kraju; dzieci stworzyły wizerunek orła oraz zredagowały opis zachęcający do oddawania głosów na niego;
- wspólnie sformułowali opowiadanie opisujące wizytę „Bocianicy Lily” (wybranego przez większość symbolu projektu) w Kędzierzynie-Koźlu; "Misie" dzieliły się własną wiedzą nt. zabytków naszego miasta;
- obserwowali działania realizowane przez ich kolegów za pośrednictwem platformy eTwinning oraz brali udział w rozmowach na temat własnych spostrzeżeń po ich obejrzeniu.
Zauważa się, iż realizacja niniejszego projektu przyczyniła się do: zwiększenia sprawności manualnej i grafomotorycznej, doznań sensorycznych, zdolności wiązanych z planowaniem i organizacją własnej pracy; wzbogacenie bazy pomysłów na wykonywanie tematycznych prac plastycznych; wzrostu kreatywności, wrażliwości na doznania estetyczne oraz wiedzy nt. państw uczestniczących w danym przedsięwzięciu.