Karel i Tola ostatni raz na scenie!
15 czerwca 2019 r. Karel i Tola na scenie
Karel i Tola ostatni raz na scenie!
14 czerwca spotkaliśmy się z naszymi czeskimi przyjaciółmi ostatni raz w ramach projektu „Karel i Tola na scenie”. W tym dniu gościliśmy w przedszkolu panią Bożenę Jankowską, kierownik Wydziału Oświaty i Wychowania w Kędzierzynie-Koźlu, panią Zuzannę Faliszewską, która opiekowała się naszym projektem w Urzędzie Miasta i pana Daniela Ciećkę, reprezentanta Rady Rodziców. Nasi goście mogli zobaczyć efekty współpracy, zapoznać się z założeniami i przebiegiem projektu, jego efektami.
W pierwszej części naszego spotkania dyrektorki obu placówek partnerskich: naszego przedszkola i przedszkola w Krnovie, zabrały głos podsumowując projekt. Potem przyszedł czas na występy artystyczne: „Krasnale” zatańczyły Krakowiaka w ludowych strojach, „Misie” morski taniec w pięknych sukienkach nimf wodnych, a nasi przyjaciele z Czech zatańczyli ludowy czeski taniec w pięknych czeskich strojach ludowych. Następnie „Dinusie” zaprezentowały historię o dzieciach, które odzyskały dla ludzi skradziony im czas - „MOMO”.
W dalszej części spotkania dzieci uczestniczyły w spektaklu i warsztatach z teatru cieni z reżyserką i aktorką Katarzyną Chwałek – Bednarczyk, która za pomocą grafoskopu przedstawiła im legendę kozielską i pokazała tajniki teatru cieni.
Nasi goście obejrzeli w tym czasie film podsumowujący działania w ramach projektu i przedstawiający wyniki ewaluacji, a dalsza część spotkania to rozmowy na temat pomysłów na dalszą współpracę i wyników tego projektu.
Dzieci miały również czas i możliwość narysować coś, co ich zdaniem było dobrym, ciekawym i atrakcyjnym efektem projektu i pobawić się w przedszkolnym ogrodzie oraz po raz kolejny wspólnie się pobawić i zjeść obiad.
Spotkanie ewaluacyjne przyniosło wiele wartościowych uwag, które wyznaczają nam kierunki do dalszej współpracy, a najmilej było nam obserwować dzieci, które witały się pełne radości ze spotkania, bez barier komunikowały się ze sobą. Na przestrzeni całego roku współpracy wyraźnie obserwowałyśmy przyrost umiejętności komunikowania się pozawerbalnego, radzenia sobie z barierą językową, która na początku onieśmielała dzieci, a w czerwcu nie była już przeszkodą.