Szanowny użytkowniku!

(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)

Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO) administrator serwisu internetowego https://www.archiwum.pp21.kk.edu.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem, dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje następującą politykę prywatności :

Dane osobowe

  1. Użytkownik może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi za pomocą formularzy dostępnych na Stronie, jeżeli takowe występują w treści podstrony oraz za pomocą formularza logowania w celu uzyskania dostępu do zaplecza administracyjnego strony.
  2. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Administrator.
  3. Dane przekazane Administratorowi w ramach formularza zapisu na newsletter przetwarzane są w celu przesyłania Użytkownikowi newslettera.
  4. Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
  5. Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia przez Użytkownika akcji, do której przeznaczony jest dany formularz.
  6. Administrator nie udostępnia przekazanych mu danych jakimkolwiek podmiotom trzecim.
  7. Dane są przechowywane przez czas niezbędny dla prawidłowego udostępniania informacji.
  8. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  9. Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
    • prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • prawo do przenoszenia danych,
    • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził,
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora.
  10. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych firmie Usługi informatyczne Witold Joniak, ul. Sienkiewicza 3 47-253 Landzmierz NIP:749-121-63-73 REGON 530600669 - w celu obsługi systemu zarządzania treścią strony. Firma ta podpowierza przetwarzanie firmie Kylos Sp. z o. o. ul. Wróblewskiego 18 93-578 Łódź, Oznaczenie sądu rejonowego:Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 947-196-00-52 Regon: 100635787 KRS: 0000496957 - w celu przechowywania danych na serwerach

Pliki cookies

  1. Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
  2. Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony.
  3. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
  4. Administrator wskazuje niniejszym, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.

Inne technologie

Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że stosuje kod śledzenia Google Analitycs – w celu analizy statystyk Strony.

Logi serwera

  1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywany jest Serwis.
  2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
  3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
  4. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze Strony i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.
  5. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Do korzystania z serwisu wymagane jest zaakceptowanie tej polityki prywatności. Jeżeli jej nie akceptujesz opuść tę stronę. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych możesz kontaktować się pisząc na adres pp21@kedzierzynkozle.pl
akceptuję politykę prywatności - przejdź do serwisu
ładowanie strony

Dinusie w Akademii Sztuk Teatralnych

25 maja 2019 r. dinusie

Przez pół roku grupa "Dinusie" realizowała projekt teatralny przygotowując się do występu w szkole teatralnej.

Wybrałam baśń Michaela Ende "Momo", która ma w sobie mnóstwo ponadczasowych mądrości. Bohaterowie tej baśni są niezwykle różni i swoimi postawami określają kierunki w życiu.

Główną ideą spektaklu jest żal dzieci do dorosłych, że nie poświęcają im wystarczająco dużo czasu. Odbiorcą będą rodzice,  a „aktorami” Dinusie.

Założenie interpretacyjne było takie, że spektakl tworzą dzieci i choć w książce „Momo” pojawiają się postaci dorosłe, dzieci, a także postaci ze świata baśni, jak Kasjopeja, czy mistrz Hora, starałam się pokazać tylko wyobrażenia dzieci i przedstawić spektakl jako ich problem. To one też odnoszą sukces, bo walczą ze swoimi „strachami” – Szarymi Panami takim narzędziem, jakim jest ich czas, którego mają  dużo (dzieci rzucają piasek jako symbol upływającego czasu w koszule, którew efekcie opadają).

 Tekst został przez mnie umieszczony w czasie teraźniejszym. Przestrzeń natomiast to podwórko, na którym bawią się dzieci. Zależało mi, żeby przygotowania i sam spektakl miał charakter „dormanowski”, pochodził ze świata dzieci, a jednocześnie ograniczał „aktorom” przestrzeń w konkretny sposób – piaskownicą. To w niej bawią się one rymowanką „babko, babko udaj się” – rytmizują ten tekst, nadając mu jakości teatralnej. Dzięki zespołowym rolom, w spektaklu mogła wziąć cała grupa przedszkolna,a nieobecność pojedynczych osób nie powodowała dezorganizacji podczas próbi pokazu.

Dzieci ubrane w kolorowe t- shirty były bohaterami sceny. To wyróżniało je na tle skromnej scenografii. Jedynie postać Momo, dziewczynki o nieokreślonym wieku, która jako pomoc miała swoje alter ego w postaci pacynki, ubrana jest na biało. Scenografię tworzył sznur z praniem i piaskownica. To w niej  albo w odniesieniu do niej rozgrywa się akcja sztuki.  Na przykład scena zabawy w statek mobilizowała dzieci do przeniesienia w świat wyobraźni: oto piaskownica zamieniła się w  duży okręt, wiaderka do piasku to meduzy, łopatki do piasku to rybki, albo wiosła.Koszule – pranie na sznurku, zostały wykorzystane do stworzenia postaci Szarych Panów. Nie chciałam, aby dzieci odgrywały negatywne role, a wykorzystać zabieg zabawy w teatr i ożywiania materii. Dlatego też dzieci stojące za koszulami i mające w dłoniach patyki z kapeluszami animowały postaci Szarych Panów.

Kolejnym elementem spektaklu jest muzyka. Dzieci śpiewały dwie piosenki: Małej Orkiestry Dni Naszych „Hej ho żagle staw” – szantową piosenkę o podróżach po świecie w wyobraźni oraz piosenkę finałową „Poza czasem” Doroty Miśkiewicz, która w tekście doskonale oddaje główne przesłanie: „razem ze mną nie spiesz się, nie ma po co, nie ma gdzie”.

Chłopcy - Kevin i Tymon zaistnieli w przedstawieniu jako muzycy: wykorzystaliśmy  instrument spring drum, imitujący odgłosy burzy jako efekt pojawiania się Szarych Panów, kije deszczowe, których dźwięk tworzy wrażenie szumu morza oraz dzwonki diatoniczne – tzw. ”live motive”  – kiedy pojawia się Momo na scenie, Kevin odtwarzał kilka dźwięków będących początkiem refrenu piosenki finałowej.

Założenia strukturalne spektaklu oparłam na dekonstrukcji  -  tekst posłużył jako pretekst. Wybrałam jedynie kilka scen z książki: scena dzieci bawiących się w wyprawę morską, rozmowa Momo z mistrzem Hora, hasła Szarych Panów, nawołujące do oszczędzania czasu i scena rozmowy Szarych Panów z Momo.

Priorytetem mojej pracy nad „Momo” było zachowanie struktury zabawy do samego końca prób. Dlatego składowe tworzące  dzieło sceniczne, to zabawy: granie na instrumentach, rytmizowanie tekstu, ogrywanie piaskownicy, nadawanie znaczeń elementom scenografii z udziałem przedszkolaków tak, by czuły się współtwórcami.

 Dzieci rysowały także sceny na papierze i ostatecznie praca Maksa stała się plakatem do spektaklu. Wszystkie teksty były pretekstem do wspólnych zabaw, co w efekcie spowodowało, że każdy znał je na pamięć. Niwelowało to problem, który jest częstym zjawiskiem w przedszkolu: nieobecność dziecka z powodu choroby. Takie zdarzenie wywołuje stres, bo dzieci przywiązane do swojego tekstu, roli, tracą poczucie bezpieczeństwa.

Umiejętność wykorzystywania przedmiotów, które na scenie mają różne znaczenie, ograniczenie do minimum tzw. dekoracji, zastosowanie strojów, które nie krępują ruchów dzieci było ważnym elementem pracy. Nie było to przedstawienie o zwierzątkach, o muchomorkach, a o dzieciach, które chcą zabrać głos w ważnej dla nich sprawie. W trakcie przygotowań do spektaklu dużo czasu poświęciłam na rozmowy zarówno pobudzające dziecięcą wyobraźnię (co się dzieje z  czasem? Jak ludzie go marnują?), ale i uświadamiające im, jak wielką wartością jest czas spędzany z bliskimi osobami oraz wyniesienie nad potrzeby dzieci dotyczące nowych zabawek tych niematerialnych potrzeb, jak przytulanie, rozmowa lub wspólne spacerowanie.

Dla dzieci, które wystąpiły było to bardzo indywidualne przeżycie. Sukcesem pedagogicznym było dla mnie trafne zdiagnozowanie potrzeb i możliwości moich podopiecznych. Idąc w ślad za Dormanem, który dziewczynce z zajęczą wargą dał sztuczne wąsy, maskujące defekt, starałam się tak dobierać zadania, by podkreślić umiejętności dzieci, ukrywając ich trudności czy słabości. Niemniej, finał, a więc wyjście na scenę i zaśpiewanie piosenki „Poza czasem” przez wszystkie dzieci, podkreślało moje stanowisko w sprawie teatru dziecięcego: teatr to zabawa, Szarzy Panowie to tylko koszule, muzycy też są współtwórcami spektaklu, a finał należy się każdemu, kto przyczynił się do tego, że pokaz się odbył.

Efektem końcowym była pozytywna ocena wykładowców – członków komisji w Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu. Dinusie przeżyły prawdziwie ekscytującą przygodę i odniosły sukces, prezentując się na profesjonalnej scenie. Zaproszeni rodzice dzielii się refkelsjami i wyrazami uznania. 

Po wydarzeniach w szkole aktorskiej, Dinusie i ich rodzice udali się do pobliskiego Kolejkowa.

 

powrót do listy aktualności