Październikowe działania w grupie "Dinusie"
02 listopada 2019 r. dinusie
Jesień to kolorowa i wyjątkowa pora roku, obfitująca w ciekawe zajęcia w przedszkolu. W sali „Dinusiów”, powstał kącik jesienny,
w którym zgromadziliśmy dary jesieni. Z owoców przedszkolaki przygotowały sałatkę, owoce i warzywa wykorzystaliśmy do degustacji, przy okazji bawiąc się w rozpoznawanie smaków i zapachów. Nie zabrakło też prac plastycznych, które przedszkolaki uwielbiają.
Do zabaw plastycznych wykorzystaliśmy również, masę solną. Natomiast kasztany i żołędzie stanowiły świetny materiał do zabaw matematycznych i gier. Przedszkolaki bardzo polubiły jesień i jej skarby. Jesień zaprosiła nas do sadu i ogrodu, byliśmy z jesienią
u zwierząt, poznaliśmy historię od ziarenka do bochenka, wiemy skąd jest wełna na sweterki i czapki, wiemy jak powstaje ser
i mleko.
Jesień lubi też pokazać swoje kapryśne, deszczowe oblicze, ale Dinusie wcale się nie nudziły, śpiewały wesołe piosenki o kaloszach i radośnie spędzały czas w przedszkolu. Zabawy w kącikach tematycznych „Poczta” i „Sklep” też cieszą się dużym zainteresowaniem. Dziękujemy rodzicom za pomoc w ich organizacji.
Zapraszamy do zakładki wszyscy razem - tam również zobaczycie Państwo nasze zabawy.
Dinusie:
-wypowiadają się na temat opowiadania, tworzą zdania
-dzielą słowa na sylaby, potrafią wskazać pierwszą głoskę w wyrazie, znają graficzny zapis liter A,a,O,o, M,m.
-rozpoznają owoce i warzywa za pomocą dotyku, smaku, wzroku i słuchu,
-rozpoznają i nazywa owoce egzotyczne,
-omawiają wyposażenie sklepu i pracę sprzedawcy, poznały pracę urzędnika pocztowego,
-wymieniają właściwości fizyczne gliny i piasku,
-podają przykłady produktów otrzymywanych z gliny i z piasku,
-wiedzą, z czego i jak otrzymujemy ser, mało, wełnę, dżem, miód
-wiedzą, jak zwierzęta przygotowują się do zimy,
-rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki odlatujące od nas przed zimą (bocian, jaskółka…),
-znają zjawiska atmosferyczne, poznały obieg wody w przyrodzie,
-uczestniczą w zabawach badawczych,
-rysują po śladach rysunków,
-rozpoznają i nazywają kwadrat, koło i prostokąt
-segregują figury według jednej cechy – kształtu,
-liczą w zakresie sześciu i z przekroczeniem
-znają graficzny zapis liczb 1,2,3
-aktywnie uczestniczą w ćwiczeniach gimnastycznych,
- wykonują prace półprzestrzenne, lepią, wycinają, wykonują pracę przestrzenną z darów jesieni wykonuje pracę plastyczną według instrukcji,
-składają obrazek z części wiewiórki, jeża
-reagują ustalonym ruchem na sygnały: słowne i muzyczne.