Październik w grupie "Krasnale"
01 listopada 2019 r. krasnoludki
Październik w grupie „Krasnale” upłynął w atmosferze wspólnych zabaw oraz działań, umożliwiających zgłębianie informacji, głównie z zakresu środowiska przyrodniczego.
W tym miesiącu zrealizowano 5 obszarów tematycznych: „ Idzie jesień przez ogród i sad”, „ Idzie jesień do zwierząt”, „Co z czego otrzymujemy?” „Idzie jesień z deszczem”
„ Rodzina- największy skarb”. Wychowankowie poprzez partycypację w zajęciach edukacyjnych mogli wzbogacać wiedzę oraz nabywać szereg umiejętności. W tym celu wykorzystywano zadania, podczas których podopieczni mieli m.in. okazję do:
- nazywania owoców krajowych i zagranicznych,
- rozróżniania warzyw oraz omówienia sposobów ich wykorzystania,
- wymieniania zalet spożywania warzyw i owoców,
- rytmicznego dzielenia nazw jadalnych darów jesieni,
- tworzenia kącika przyrodniczego,
- nazywania, omówienia wyglądu zwierząt oraz trybu ich życia,
- wypowiadania się nt. sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy,
- układania obrazków przedstawiających etapy powstawania chleba,
- oglądania różnorodnych zbóż i dokonywania próby ich nazywania,
- łączenia w pary zwierząt oraz produktów pochodzących od nich,
- poznawania roli wody w życiu człowieka,
- nazywania źródeł wody,
- wypowiadania się nt. jesiennej pogody z użyciem odpowiednich symboli oraz adekwatnego ubioru,
- definiowania terminu: rodzina oraz dzielenia się informacjami nt. własnej rodziny,
- wybierania artykułów należących do mamy lub do taty,
- dzielenia przedmiotów na kategorie oraz przeliczania zbiorów,
- utrwalania pojęć: „dużo”, „mało” , nazw kolorów,
- rozwiązywania zagadek tematycznych,
- stymulowania zmysłów: smaku, słuchu, węchu, dotyku, wzroku z wykorzystaniem różnorodnych przedmiotów oraz artykułów spożywczych,
- oceniania przedmiotów tonących i unoszących się na wodzie,
- uczestniczenia w działaniach kulinarnych (przygotowywanie sałatki owocowej, pieczenia chleba),
- wypowiadania się nt. usłyszanych testów literackich,
- śpiewania piosenek: „ Kap, kap… jesienna pogoda”, „Owoce i warzywa”, „ Zwierzęta jesienią”, „ Rodzina”,
- wykonywania prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów: „Jesienny ogródek”, „Słonecznikowe jeżyki”, „ Wiewiórka”, „Kropelki z parasolkami”, „ Ziarnisty chlebek z masy solnej”, „Papierowe kanapki”,
- uczestniczenia w ruchowych zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych.