Projekty: Czwarty tydzień projektu matematycznego w Misiach
30 listopada 2019 r. misie
Koniec pierwszego miesiąca naszego projektu to zabawy w dostrzeganie rytmu w wierszach, opowiadaniach z powtarzającym się motywem i w wyliczankach. Okazało się, że Misie znają wiele wyliczanek, których chętnie uczyły się od siebie nawzajem i które później będziemy wykorzystywać do zabaw i zajęć. Była również rozmowa na temat rytmicznej organizacji czasu: dostrzeganie przemienności dnia i nocy, dostrzeganie następstwa pór roku, dni tygodnia, miesięcy w roku, rozumienie pojęć: jutro, wczoraj, przedwczoraj, pojutrze itd. Nawiązaliśmy do aktualnej pory roku oraz rozmawialiśmy na temat kolejnych pór roku. Utworzyliśmy zegar z porami roku ( duże koło podzielone na 4 części wiosna- zielona, lato-żółte, jesień- pomarańczowa, zima- niebieska ), a zadaniem dzieci było wybrać odpowiednie obrazki charakterystyczne dla poszczególnych pór roku.
Jedna z rymowanek
WPADŁA BOMBA DO PIWNICY,
NAPISAŁA NA TABLICY
S.O.S. MAŁY PIES,
TU GO NIE MA ,
A TU JEST.