Listopad w grupie "Krasnale"
30 listopada 2019 r. krasnoludki
W listopadzie dzieci z grupy Krasnale uczestniczyły w wielu ważnych wydarzeniach- Uroczystości z okazji „Rocznicy Odzyskania Niepodległości”, multimedialnej projekcji bajki „Ekspecydycja Raf”(Mobilne Oceanarium), w zabawach z okazji „Dnia Praw Dziecka” oraz „Dnia Pluszowego Misia”, „Wróżbach Andrzejkowych z Misiem Teddym Eddim”. Ponadto w grupie omówiliśmy takie tematy, jak: „ Rodzina- największy skarb”, „Mój dom”, „Moje prawa i obowiązki”, „ Moje zdrowie i bezpieczeństwo”, „Jak wyglądał świat przed milionami lat”. Wychowankowie uczestnicząc w rozmaitych zabawach oraz zadaniach tematycznych mogli wzbogacić swoją wiedzę oraz kształtować liczne umiejętności. W tym miesiącu dzieci z gr. „Krasnale”, min.:
- wypowiadały się nt. własnej rodziny na postawie przyniesionych zdjęć (nazywały poszczególnych członków rodziny oraz podawały sposoby spędzania wolnego czasu z najbliższymi);
- klasyfikowały przedmioty ze względu na wielkość i przynależność, przeliczały elementy,
- nazywały części ciała oraz określały relacje przestrzenne,
- rozwijały poczucie rytmu, umiejętności wokalne podczas śpiewania piosenek, takich jak: „Moja rodzina”, „Przyjaciel”, „Lubię pomagać”, „ W zdrowym ciele, zdrowy duch”, „Kto widział dinozaura?”, - ćwiczyły umiejętność dzielenia słów na sylaby,
- obserwowały pogodę oraz zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym,
- uczestniczyły w tworzeniu kącików tematycznych („Domy” „Higiena”, „Dinozaury”),
- uczestniczyły w rozmowach nt. wysłuchanych treści wierszy, opowiadań, bajek związanych z omawianym tematem, ćwicząc umiejętność wypowiadania się pełnymi zdaniami, -poznały i nazywały wybrane rodzaje domów, pomieszczeń, przedmiotów codziennego użytku, zwierząt domowych,
- tworzyły wymarzony dom z figur geometrycznych, rozpoznając podstawowe kształty,
- dowiedziały się o zakresie swoich praw i obowiązków, potrzebach drugiego człowieka,
- porównywały własny wygląd z innymi dziećmi,
- przypomniały o zasadach grupowych oraz sposobach reagowania w niebezpiecznych sytuacjach,
- wskazywały, jak należy dbać o własne zdrowie poprzez wybór odpowiednich środków higieny, produktów, podawanie sposobów na spędzanie wolnego czasu, - poznały charakterystykę wybranych dinozaurów,
- rozwijały sprawność manualną i grafomotoryczną poprzez wykonywanie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów („Rysunek rodziny”, „Wymarzony dom”, „Moje prawa”, „Zestaw do mycia zębów”, „Skamieliny dinozaurów”).