Projekty: Matematyczny projekt w styczniu
06 lutego 2020 r. misie
Pierwszy tydzień stycznia obfitował w kolejne działania z zakresu naszego projektu matematycznego. Nadal rozmawialiśmy o wodzie i wykonywaliśmy doświadczenia z nią związane: przypomnieliśmy sobie co pływa, a co tonie, tworzyliśmy barierę z tkaniny na powierzchni butelki, z której o dziwo! nie wylała się woda. W doświadczeniu z magicznym ziemniakiem uświadamialiśmy sobie, że słona woda ma zdolność utrzymywania ziemniaka na powierzchni wody, gdyż ma większy ciężar niż woda słodka i dlatego zanurzone w słonej wodzie przedmioty pływają. Sprawdzaliśmy jak drożdże z cukrem i ciepłą wodą uzyskują aktywność pompując balon, a w doświadczeniu z jajkami każde z nich zanurzyliśmy w innej cieczy (wodzie i occie) i dnia następnego mogliśmy podziwiać efekty naszego eksperymentu – jajko z octu stało się miękkie, gdyż wapń ze skorupki został rozpuszczony. Na kolejnych zajęciach dokonywaliśmy pomiarów długości: kształtowaliśmy umiejętności mierzenia i pomagaliśmy dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości. Misie mierzyły długości różnych przedmiotów stopami, krokami, łokciami a nawet palcami, by w końcu skorzystać z różnych przedmiotów służących mierzeniu (miarki, linijki, kątomierza itp.). Misie ucząc się przy okazji dobrze się bawiły.