Co słychać w lutym u Misiów?
29 lutego 2020 r. misie
Działo się wiele. Ale po kolei. W pierwszym tygodniu lutego przypominaliśmy sobie znane i poznawaliśmy nowe postacie z bajek. Jakby się mogło zdawać, okazuje się, że niektórzy nie znają popularnych bajek. Dlatego też przeczytaliśmy bajki o Śnieżce i śpiącej królewnie i układaliśmy na podstawie tekstu historyjki obrazkowe w odpowiedniej kolejności. Wykonaliśmy również bajkowe nakrycia głowy i ozdabialiśmy je wg własnej koncepcji.
Drugi tydzień ferii poświęciliśmy na poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w najzimniejszych częściach świata oraz Inuitów – rdzennych mieszkańców Arktyki. Ponadto obejrzeliśmy prezentację multimedialną na ten temat, śpiewaliśmy i tańczyliśmy piosenkę o Eskimosach i pingwinach, wykonaliśmy również pracę plastyczną wykorzystując do tego celu kształtu własnych dłoni. Sprawdzaliśmy również topliwośc różnych substancji - wody, czekolady i innych przedmiotów.
Mój wymarzony zawód – to temat trzeciego tygodnia lutego. Dzieci rozpoznawały różne zawody po akcesoriach używanych przez te osoby - akcesoria kucharskie wykorzystaliśmy do zabaw ruchowych. Opowiadaliśmy sobie również o zawodach, w jakich pracują nasi rodzice. Misie miały okazję poznać wiele zawodów nieco dokładniej – m. in. zawód strażaka. Bawiliśmy się w malarzy, poznając tajniki ich pracy. Określaliśmy także rolę różnych zawodów dla społeczeństwa uświadamialiśmy sobie, co by było, gdyby któregoś zabrakło.
Ostatni tydzień lutego nastroił nas bardzo muzycznie. Malowaliśmy do muzyki, ćwiczyliśmy układ taneczno – muzyczny „Zygzak” oraz śpiewaliśmy piosenkę o pomaganiu, które zaprezentujemy na imprezie charytatywnej 13.03. Szukaliśmy muzyki w różnych miejscach – na spacerze (szum wiatru, śpiew ptaków), w sali (nasze głosy, stukanie za ścianą), a także w nas samych (pstrykanie palcami, klaskanie). Rozwijaliśmy także nasze zdolności plastyczne wykonując akordeon oraz gitarę, które zdobią tablicę na korytarzu.
Poznaliśmy w tym miesiącu kolejne literki: g i w, rozwijaliśmy umiejętności dzielenia słów na głoski, a z matematyki poznawaliśmy pojęcie zbiorów i części wspólnej oraz ćwiczyliśmy działania z odejmowaniem. Podczas ćwiczeń ruchowych rozwijaliśmy koordynację wzroko-ruchową ucząc się m. in. gry w tenisa stołowego.