Misiowe zdalne zadania to fajne domowe wyzwania - II tydzień on-line
30 marca 2020 r. misie
Witajcie. To już drugi tydzień naszej pracy on-line. Od dzisiaj w tym poście codziennie będą pojawiały się zadania zgodne z realizowaną podstawą programową na ten tydzień. Możecie je wykonać w dowolnym momencie dnia. Bawcie się dobrze. Pamiętajcie, by uwiecznić swoje działania na zdjęciach i wysłać je (ze zgodą na ich publikację, jeśli jeszcze takiej nie wysłaliście) na whatsAppa.
PIĄTEK 03.04
Dzisiaj, jak zwykle w piątek ćwiczenia z mowy i ćwiczenia ruchowe. Zatem na początek wysłuchajcie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby "Sąsiad szpak", a następnie odpwoedzcie na pytania pod tekstem.
Olek, Ada i rodzice przyjechali do dziadków w odwiedziny i zostali na cały weekend. Ada była zachwycona. Dostała nowy dzwonek do roweru w kształcie rumianego jabłuszka i musiała go wypróbować. Natychmiast! Jeździła dookoła ogrodu dziadków i dzwoniła zawzięcie. Sprawiało jej to ogromną radość. Wprawdzie rodzina zatykała uszy, ale co tam. Wreszcie Olek nie wytrzymał.
– Na kogo dzwonisz? – spytał.
– Na przechodniów. Ostrzegam ich, że jadę – odpowiedziała rozpromieniona Ada.
– Ja nie mogę! Tu nie ma żadnych przechodniów – wykrzyknął ogłuszony Olek.
Ada wzruszyła ramionami, jednak wreszcie przestała dzwonić.
– Jak dobrze – westchnęli dziadkowie, rodzice i cztery ogrodowe myszy.
– Cisza, aż dzwoni w uszach – roześmiał się dziadek. – Teraz mogę przedstawić wam nowego sąsiada. – Zaprowadził Adę i Olka w odległą część ogrodu. Tu, na pniu wysokiej brzozy, powiesił kilka dni wcześniej budkę lęgową dla ptaków. – Zachowajcie ciszę. Wkrótce go zobaczycie – szepnął.
Już po chwili dzieci zauważyły nadlatującego od strony sadu ptaszka. Krotki prostokątny ogon sprawiał, że w locie wyglądał jak czteroramienna gwiazda. Usiadł na gałęzi brzozy, ale z daleka od budki. Dzieci mogły mu się przyjrzeć uważnie. Czarne skrzydła mieniły się w wiosennym słońcu zielenią i fioletem. W ostro zakończonym dziobie trzymał źdźbło zeschłej trawy. Rozglądał się na wszystkie strony. Olek i Ada aż wstrzymali oddechy, aby go nie spłoszyć. Ptak upewnił się, że nic mu nie grozi i przefrunął do budki.
– Rozpoznaliście tego pana? – spytał dziadek.
– Pewnie. To pan szpak – odpowiedział bez wahania Olek.
– Pani szpak też osiedli się w budce? – spytała Ada.
– Oczywiście. Pan szpak wije gniazdo dla pani szpakowej i dla małych szpaczków.
– Będziesz miał bardzo dużo sąsiadów, dziadku – zauważył z uśmiechem Olek.
– Zdaje się, że będą podobnie hałaśliwi jak Ada i jej dzwonek – szepnęła mama, która dołączyła do obserwatorów pracowitego szpaczka.
– Szpet-szpet – zaśpiewał szpak i pomknął szukać materiałów na gniazdo. Wracał do budki wielokrotnie, przynosił pióra, korę, suche liście, mech, trawę.
– Stara się – zauważyła Ada.
Na to szpak zaskrzypiał jak stare deski w podłodze i jeszcze dodał: – Kuku, kuku!
Olek i Ada zrobili wielkie oczy. Ze zdziwienia, naturalnie. Czyżby pan szpak stracił rozum?
– Zapomnieliście, że szpaki potrafią naśladować rożne głosy – przypomniał im dziadek, ubawiony zaskoczonymi minami wnucząt. Następnego dnia o świcie Ada zerwała się z łóżka z głośnym krzykiem:
– Kradną mój rower!
Wypadła na podwórko w rozpiętej kurtce zarzuconej na piżamę. Za nią wyskoczyli dziadkowie, rodzice i Olek. Wszystkich obudził wyjątkowo głośny dźwięk dzwonka, który zdobił rower Ady. Jakież było ich zaskoczenie, kiedy odkryli, że rower stoi bezpieczny w komórce, a jego dzwonek… milczy. Gdy przetarli zaspane oczy, zobaczyli na gałęzi topoli przy oknie pokoju, w którym spała Ada, pana szpaka. Nowy sąsiad dziadka naśladował dźwięk dzwonka niczym najzdolniejszy artysta. Zdziwił się na widok rodziny w komplecie.
– Miau – miauknął jak kot i odleciał.
– „Miau”, czy to po ptasiemu dzień dobry? – zastanawiała się babcia.
Ada pomyślała, że to coś mniej przyjemnego.
– Przepraszam, panie szpaku – szepnęła w stronę budki.
Jak myślicie, dlaczego Ada przeprosiła szpaczka?
• Odpowiedz na pytania:
− Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła?
− Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?
− Gdzie założył gniazdo szpak?
− Jakie odgłosy naśladował szpak?
− Dlaczego Ada myślała, że kradną jej rower?
− Kto głośno naśladował dźwięk dzwonka?
− Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?
Drugie zadanie związane jest z ruchem. Ponieważ ostatnio polecone ćwiczenie gimnastyczne tak bardzo Wam się spodobało, dzisiaj kolejne. Zatańczcie i bawcie się dobrze.
https://www.youtube.com/watch?v=4uQgwNxFD0Y
Trzecie, ostatnie zadanie, wykonajcie ptaszka z papieru. Instrukcja słowna poniżej - dla chętnych instrukcja w formie zdjęć w załączonej galerii.
1 - przygotuj trzy kolory papieru, nożyczki, klej, ołówek, flamaster lub kredkę i dwa rodzaje okrągłych przedmiotów do obrysowania kół (ja miałam szklankę i miseczkę)
2 - obrysuj oba przedmioty, każdy na innym kolorze kartki i wytnij - powstaną dwa koła, mniejsze i większe
3 - z trzeciego koloru wytnij duży trójkąt i ogon
4 - złóż koła i trójkąt na pół, naklej koła mniejsze na większe, wklej trójkąt jako dziobek i ogon
5 - dorysuj oczka i skrzydła
6 - gotowe - pochwal się wynikiem.
* dodatkowo dla chętnych karta pracy ze szlaczkami
MIŁEGO DNIA!!! :)
CZWARTEK 02.04
Na początek informacja - dzisiaj jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Tego dnia corocznie rozmawiamy z dziećmi o rówieśnikach rozwijających się autystycznie, o ich sposobie poznawania świata oraz specyfice odbierania bodźców z niego płynących. Uczymy "bycia razem" - wspólnoty, a także poszanowania i godności dla każdego w naszym otoczeniu. Dlatego rekomendujemy piękny film o tej tematyce, piosenkę oraz zachęcamy do wykonania pracy plastycznej. Można również włączyć się w akcję "Zaświeć się na niebiesko" (szczegóły na zalączonym plakacie). Ważne, aby w ten dzień integrować się z dziećmi, ponieważ wszystkie potrzebują miłości, opieki, zabawy i mądrości płynącej od nas dorosłych.
Link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=QLv-dvLCgAg&t=7s
Link do piosenki:
https://www.youtube.com/results?search_query=zozi+ka%C5%BCdy+jest+inny
W czwartek zapraszamy dzieci jak zwykle do ćwiczeń matematycznych. Poniżej zadania do wykonania na dziś.
Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
Proszę przygotować dziesięć klocków (lub innych takich samych przedmiotów).
Rodzic podaje treść zadania, a dzieci starają się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.
• Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
Dzieci liczą klocki i podają ich liczbę, odpowiadając na pytanie.
Dzieci układają działanie:
7 + 3 = 10
i odpowiadają na pytanie.
• Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?
Dzieci liczą pozostałe klocki i odpowiadają na pytanie.
Dzieci układają działanie:
8 – 8 = 0
i odpowiadają na pytanie.
Dodatkowo zapraszamy do wykonania wiosennych porządków - można posprzątać swój pokój, pomóc rodzicom uporządkować szafkę w kuchni lub jeśli ktoś posiada, przydomowy ogódek - pogoda jest na takie porządki wprost idealna. Czekamy na Wasze relacje fotograficzne.
Wykonajcie także zadania z książek:
- karta pracy strona – 56 i 57 – książka zielona
- karta pracy strona 65 – książka różowa.
ŚRODA 01.04
Witajcie. W załączeniu jest zdjęcie z ptakami, które odlatują z Polski do ciepłych krajów jesienią i wracają wiosną. Proszę Was o nazwanie tych ptaków i opowiedzenie pełnymi zdaniami jak wyglądają lub co wiecie na ich temat. Określcie głoskę, która jest na początku i na końcu nazwy danego ptaka. A teraz zadanie gimnastyczne - w końcu jest środa! Załączam zdjęcia alfabetu gimnastycznego. Wybierzcie nazwy dwóch ptaków np. bocian i słowik. Podzielcie nazwy ptaków na głoski i wykonajcie ćwiczenia przy tych literkach, które wchodzą w skład nazwy ptaka.
Dodatkowo załączamy link do tańca, który mam nadzieję rozrusza Wasze ciała i przypomni nieco języka angielskiego.
https://www.youtube.com/watch?v=7hGtkE3mG_g
Miłego dnia :)
WTOREK - 31.03
Witajcie. Zgodnie z filmikiem wysłanym na whatsAppie podsyłam linki do piosenki o wiośnie oraz link do wysłuchania ptasich treli.
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
Na filmie podałam sposób wykonania pracy plastycznej pt "bocian". Jeśli nie mają Państwo dostępu do whatsAppa, proszę przygotować kartkę w kolorze np. niebieskim lub zielonym (można pomalować). Następnie malujemy obie dłonie na biało łącznie z kciukami, a reszta końców palców na czarno. Przykładamy dłonie na kartkę tak, by oba kciuki były jeden na drugim odbite. Domalowujemy boćkowi dziób i nogi na czerwono. W załączeniu przykład wykonania pracy. Miłej pracy.
Dźwięki ptaków – znajdź i wysłuchaj odgłosy: bociana, wilgi, skowronka, kukułki .
Bardzo Was proszę o zdjęcia Waszych prac z bocianami wykonanymi wg mojej instrukcji. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
PONIEDZIAŁEK - 30.03.
Na dzisiaj zaplanowaliśmy ćwiczenie mowy, słuchanie ze zrozumieniem i naukę nowej literki. Wysłuchajcie poniższego opowiadania i odpowiedzcie na zadane pytania.
Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo?”
– Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci – powiedział dzięcioł.
– Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek.
– O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu…
– Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny, pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka.
– Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską...
– Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel.
– Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać ukrytych w ziemi owadów. Ba, są nawet ptaki budujące gniazda tylko w norkach, w ziemi albo wprost na wodzie… Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie – pod rynną, trzecie... hm... trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem, dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo, miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi tego kącika.
Odpowiedz na pytania:
− Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
− Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
− Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
− Co powiedział wróbel na temat gniazd?
− Z czego ptaki robią gniazda?
Dzisiejsza literka to j, J jak jajko. Ptaki wykluwają się z jajek. Zajrzyjcie do książek i zróbcie zadania podane poniżej.
Wykonaj ćwiczenia:
- książka różowa – strona 64
- książka zielona – strony – od 52 do 55 (literkę piszemy ołówkiem).
Dodatkowo jest karta pracy załączona jako zdjęcie - połącz ptaki z ich domkami. Kto może drukuje i wykonuje. Miłego dnia.