Misiowe zdalne zadania to fajne domowe wyzwania - IV tydzień on-line
14 kwietnia 2020 r. misie
Witajcie w kolejnym tygodniu on-line. Mam nadzieję, że nie przejedliście się za bardzo, a zajączek był bogaty ;)
W tym tygodniu zajmiemy się przyjemnym tematem, a mianowicie zwierzętami z dżungli i sawanny.
17.04 - PIĄTEK
Witajcie w piątkowy, słoneczny poranek. Dzisiaj ćwiczenia, ale nieco inne. Poćwiczymy Wasze szare komórki. Wszyscy wiecie, że o swój mózg trzeba dbać, a trening czyni mistrza. Postanowiłam więc połączyć przyjemne z pożytecznym i dzisiaj proponuję byście zagrali w kółko i krzyżyk. Żeby stworzyć taką grę nie trzeba wiele. Moja wersja tej gry polega na narysowaniu na kartce pola gry (Rodzice z pewnością Wam pomogą), tak jak na załączonym w galerii zdjęciu. Do gry przystępuje dwóch graczy, z ktorych każdy ma po 5 pionków (mogą to być różne rzeczy, ja przygotowałam wersję, ekologiczną mianowicie nakrętki z napojów). Ważne, by każdy gracz rozpoznawał swoje pionki. Jeśli macie takiego samego koloru wszystkie koreczki na jedym zestawie naklejcie lub narysujcie coś. Gracze obejmują pola na przemian dążąc do objęcia trzech pól w jednej linii, przy jednoczesnym uniemożliwieniu tego samego przeciwnikowi. Grę wygrywa osoba, która ułoży trzy pionki w jednej linii. I tu dodatkowe zadanie. Ten kto przegra układa zagadkę dla zwycięzcy, której rozwiązaniem jest nazwa zwierzęcia mieszkającego w dżungli.
Drugie zadanie to praca plastyczna. Na białej kartce kredkami świecowymi lub pastelami narysujcie zachodzące słońce oraz wypełnijcie całe tło takimi kolorami, jakie ona wtedy ma (czyli żółty, pomarańczowy a nawet czerwony). Następnie narysujcie lub wytnijcie z czarnej kartki postać zwierzęcia z dżungli lub sawanny i naklejcie na kartkę. Gotowe. Miłego dnia kochani.
16.04 - CZWARTEK
Dzień dobry. W związku z tym, że bardzo ambitnie zabraliście się do pracy po świętach, postanowiłyśmy, mówiąc nieco kolowialnie, wrzucić na luz. Posłużymy się tu wierszykiem, którego treść jest tak prosta, jak ważna.
TWOJE DZIECI DADZĄ RADĘ
Nie musisz tworzyć z domu szkoły, przedszkola ani sali zabaw.
Kochasz swoje dzieci, jesteś ich bezpieczną przystanią.
BĄDŹCIE RAZEM!
Czytajcie, twórzcie, grajcie, śpiewajcie, rozmawiajcie.
Możecie się też razem nudzić, oglądać filmy, gapić przez okno. To jest OK!
Dlatego dzisiaj w ramach zadania matematycznego proponujemy wykonanie, mamy nadzieję, miłego zadania, mianowicie drugiej pracy plastycznej do naszego misiowego matematycznego projektu "Misiowa matematyka to zabawa dla smyka". Zadanie polega na wybraniu dowolnej cyfry od 0 do 9 i ozdobieniu jej najładniej jak potraficie (przy okazji powtórzcie i nazwijcie kolejne liczby). Może to być na przykład jakiś wzór, kolorowe kulki z papieru, paski, ciapki, może jakiś wzór typu panterka, puzzle, łatki. Wykorzystajcie do tego różne rzeczy np. przyprawy, kolorowe kartki, brokat, guziki i cokolwiek jeszcze przyjdzie Wam do głowy. Ważne, by cyfra była ulokowana pionowo na całej kartce formatu A4 (w galerii pod postem dostępne są wszystkie cyfry). Po wykonaniu swojej cyfry podpiszcie się samodzielnie w lewym, dolnym rogu. P. S. 1 - mogą Wam pomagać Rodzice lub inni członkowie rodziny. P. S. 2 - praca nie musi być wykonana na już, przemyślcie ją. Miłej i owocnej pracy.
15.04 - ŚRODA
Witajcie. W środę jak zwykle są ćwiczenia. Dzisiaj zaproponowała je pani Kasia, nasza rehabilitantka. Poniżej zestaw dla Was i Waszych Rodziców do wspólnych zabaw.
WITAM SERDECZNIE
Przedstawiam propozycję kilku ćwiczeń gimnastycznych wg metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, które możecie wykonać razem ze swoimi dziećmi w domu.
Ćwiczenia wg tej metody stanowią element doskonałej zabawy, a dając chwile odprężenia, są czynnikiem pomagającym w rozładowaniu różnego rodzaju napięć.
Głównym celem takich zajęć jest:
-wzmocnienie więzi emocjonalnej pomiędzy dzieckiem a rodzicem poprzez wspólną zabawę,
-doskonalenie umiejętności współdziałania z partnerem,
-rozwijanie poczucia siły, delikatności, wrażliwości,
-rozwijanie sprawności ruchowej.
Proponuję, aby dziecko samodzielnie przebrało się w niekrępujący ruchy, wygodny strój i oczywiście na boso lub w skarpetkach (bez kapci). Życzę udanej zabawy!
Katarzyna Grzegorczyk
- Dziecko i rodzic stoją naprzeciwko siebie i witają się ze sobą: poprzez podanie ręki, „przybicie piątki”, „żółwikiem”, obejmowanie się, poklepywanie się po plecach, ukłony, dotykanie czołem, nosem.
- „Lustro” – dziecko z rodzicem siedzi naprzeciwko siebie: rodzic wykonuje dowolne ruchy, gesty, dziecko naśladuje jego ruchy. Po chwili należy dokonać zmiany ról.
- ,,Koncert - gra na plecach” – dziecko klęczy za rodzicem. Dziecko klęczące gra palcami na plecach rodzica. Najpierw lekko uderzając opuszkami palców, potem coraz mocniej, a następnie kantami dłoni, pięściami i całymi dłońmi. W trakcie wykonywania ćwiczeń należy zmieniać siłę i rytm uderzeń. Po chwili należy dokonać zmiany ról.
- ,,Bączek”. Rodzic i dziecko siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
- „Naleśniki”, czyli rolowanie po podłodze – rodzic klęczy na podłodze przy leżącym na plechach dziecku, które ma wyciągnięte ręce do góry (nad głową). Rodzic stara się powoli i lekko obrócić (przetoczyć) dziecko na brzuch. Po chwili należy dokonać zmiany ról.
- „Paczka” – dziecko siedzi skulone na podłodze, rodzic klęcząc, próbuje go rozpakować. Po chwili należy dokonać zmiany ról.
- „Rowerek” – dziecko z rodzicem leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Dziecko i rodzic leżą tak, aby ich stopy były oparte o stopy partnera. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Rodzic powtarza rymowankę:
„Jedzie Radek na rowerze,
a pan Romek na skuterze.
Raz, dwa, trzy,
jedź i ty”.
8. „Prowadzenie ślepca” – rodzic trzyma dziecko, które ma zamknięte oczy i prowadzi je po pokoju, po chwili zmiana ról.
9. „Hipoterapia” – rodzic w pozycji na czworakach (oparty na dłoniach i kolanach na podłodze), dziecko kładzie się na plecach rodzica oplatając go nogami i trzymając za szyję rękami.
10. „Masażyk”- dziecko siada w siadzie skrzyżnym, rodzic w siadzie klęcznym siada za dzieckiem i na plecach dziecka wykonuje - wierszyk masażyk
„Bajeczka” Bolesław Kołodziejski
Tu ptaszka małego gniazdeczko (głaszczemy dziecko po głowie),
Tu się rozlało mleczko (przesuwamy palce w dół po karku i kręgosłupie) ,
Tu żabka do wody wskoczyła (delikatnie pukamy palcami),
A tędy mróweczka chodziła (lekko kroczymy palcami),
I słoń przeszedł ciężko tamtędy (kroczymy płasko położonymi dłońmi od pośladków do barków),
I słoń miał tu swoje wykręty (kreślimy falistą linię w górę wzdłuż kręgosłupa),
I nawet skrobały skrobaki, na świecie są dziwne dziwaki (grabimy plecy rozstawionymi palcami od kręgosłupa na zewnątrz, posuwając się od pośladków w górę),
Teraz zaśnij, dziecinko miła (głaszczemy dziecko po plecach),bo bajeczka już się skończyła.
11. „Fotelik”- rodzic w siadzie skrzyżnym, dziecko siada opierając się plecami o rodzica, kołysanie dziecka przy dźwiękach muzyki klasycznej, relaksacja.
12. Zakończenie zabawy – wypicie wody z cytryną.
Druga część dzisiejszych zadań to rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic zadaje zagadkę, a dziecko podaje odpowiedź, a następnie dzieli nazwę zwierzęcia na głoski, sylaby oraz układa zdanie z nazwą zwierzaka.
Ma długą trąbę, kły, wielkie uszy.
Na jednej ręce wisieć potrafi,
zwinnie po drzewach skacze,
zjada banany i pewnie wszyscy
Malutkie ptaki w dżungli mieszkają,
pięknymi barwami nas zachwycają. (kolibry)
Bardzo piękna, kolorowa
Lubi w błocie leżeć sobie,
ma na nosie wielkie rogi.
Je rośliny, szybko biega,
ma potężne krótkie nogi. (nosorożec)
Miłego dnia :)
14.04 - WTOREK
Dzisiaj do wykonania będą następujące działania:
1 - Wysłuchaj piosenki "Dżungla" - możesz do niej potańczyć jeśli masz na to ochotę i zaśpiewać.
https://www.youtube.com/watch?v=vKvKntLcUKQ
2 - Pewnie potraficie wymienić choć kilka nazw zwierząt egzotycznych, mieszkających m.in. w dżungli. Jednym z nich jest zebra. Jak myślicie, czy jest ona czarna w białe paski, czy biała w czarne paski??? A tygrysa, kto tak pomalował? Jeśli macie w domu jakieś książki o tej tematyce zajrzyjcie do nich, poproście o przeczytanie ciekawych informacji na temat zwierząt. Zadaniem dla Was będzie wykonać pracę plastyczną dowolnie wybranego zwierzęcia - może być przestrzenna, może być rysunek. Podzielcie również nazwy znanych Wam zwierząt na głoski i sylaby, policzcie ile ich jest.
Życzę Wam miłego dnia i czekam na relacje z wykonanych działań.