Zdalne nauczenie w grupie "Biedronki" IV tydzień
14 kwietnia 2020 r. biedronki
Szanowni Rodzice, Drogie Przedszkolaki !
W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych odpowiednim rozwiązaniem w tym czasie okazuje się nauczanie zdalne. W tej wyjątkowej sytuacji chcę wesprzeć swoich przedszkolaków z grupy „Biedronki”. Dlatego przygotowałam dla Was materiały do nauki i zabawy w domu. Materiały zgodne z realizowaną podstawą programową będą zamieszczane raz w tygodniu na cały tydzień. Poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości lub wybiórczo. Z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne.
Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje BIEDRONECZKI. Bawcie się dobrze.
Pani Ania
P.S.
Zachęcam do robienia zdjęć podczas zabawy oraz o wysłanie ich na adres mailowy naszej grupy pp21biedronki1@onet.pl . Wybrane zdjęcia zamieszczę na stronie internetowej naszego przedszkola w grupie Biedronki (prośba aby na zdjęciu był tylko przedszkolak).
Temat tygodnia: Wiosna na wsi
Dzień 1
Temat dnia: Zwierzęta na wsi
Cel: budowanie poczucia własnej wartości.
1. Oglądanie książek tematycznie związanych ze zwierzętami żyjącymi na wsi. Książki o zwierzętach żyjących na wsi. Rodzic czyta zawarte w nich ciekawostki. Dziecko nazywa zwierzęta, naśladuje ich odgłosy. Określa ich wygląd: kolory, liczbę kończyn.
2. Ćwiczenia konstrukcyjne – budowanie z klocków zagród dla zwierząt. Figurki zwierząt, klocki.
Dziecko buduje zagrody dla zwierząt i umieszcza w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Określa wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagrody. Rodzic podaje nazwy zwierzęcych domów: koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, kura – w kurniku.
3. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Nauka pływania. Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury. Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia. – Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki? – Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies. – A konie i krowy? – One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu. – A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś. – Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie. – Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka. – Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak. – Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś. – Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać. – Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. – Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się. – Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś. Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu. – Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami. – A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą! – Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek. – Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest. – Ale ja się boję… – Nie bądź tchórzem. – Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać. – Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy. – Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody. Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała: – Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne? – Tak… – Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły? – Nie… – A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł? – Bałbym się. – No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego. – Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś. – Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.
4. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania
Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie? Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział? Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać? Jak oceniacie zachowanie kaczorka? Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka? Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać? |
Dzień 2
Temat dnia: Co słychać wiosną na wsi ?
Cel: rozwijanie możliwości językowych dziecka. 1. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki: Dziecięce Przeboje –Krówka Muuwka https://www.youtube.com/watch?v=n-LmEiu-kZQ
Tekst piosenki:
2. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Jesteśmy zwierzętami. Obrazki: kury, koguta, gęsi, kaczki, owcy, krowy, kozy itd. Rodzic podnosi do góry obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dzieci próbują naśladować odgłosy, jakie wydają dane zwierzęta.
3.Otocz pętelką lub zaprowadź zwierzątko ( w załączniku).
4. Eksperyment z mlekiem „Kolorowe mleko” https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g
|
Dzień 3
Temat dnia: Na wiejskim podwórku
Cel : poznawanie zwierząt z gospodarstwa wiejskiego.
1. Zabawa ruchowa Wyścigi koni.
Dziecko inscenizuje ruchem opowiadanie.
Rozpoczyna się wyścig, stoi w miejscu,
konie stoją w boksach. przebiera nogami, drepcze,
Start! Konie ruszyły. biegnie truchtem,
Przeskakują kałużę. podskakuje,
Nabierają pędu. szybko przebiera nogami,
Przebiegają po grząskim gruncie. biegnie, wysoko podnosząc kolana,
Dobiegają do mety. zwalnia bieg aż do zatrzymania się, parska.
2. Zabawa dydaktyczna policz obrazki zwierząt (w załączniku-Wiejska zagroda).
3. Odgłosy zwierząt dla dzieci – Farma- Pikuś i Mruczek.
https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA
Dzień 4
Temat dnia: Co słychać wiosną w gnieździe ?
Cel: rozwijanie sprawności dłoni.
1. Zabawa plastyczna – lepienie z plasteliny na temat: Mieszkańcy wiejskiego podwórka.
Plastelina, przykrywka od pudełka kartonowego, np. po butach.
Dziecko wybiera kolor plasteliny i lepi dowolne figurki zwierząt gospodarskich. Prace umieszcza w zagrodzie zrobionej z przykrywki z pudełka kartonowego.
2. Rozwiązywanie zagadek.
Po rozwiązaniu zagadki dzieci wskazują obrazek – jej rozwiązanie.
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
3. Kolorowanie obrazka przedstawiające dowolne zwierzę wiejskie ( w załączniku).