Szanowny użytkowniku!

(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)

Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO) administrator serwisu internetowego https://www.archiwum.pp21.kk.edu.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem, dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje następującą politykę prywatności :

Dane osobowe

  1. Użytkownik może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi za pomocą formularzy dostępnych na Stronie, jeżeli takowe występują w treści podstrony oraz za pomocą formularza logowania w celu uzyskania dostępu do zaplecza administracyjnego strony.
  2. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Administrator.
  3. Dane przekazane Administratorowi w ramach formularza zapisu na newsletter przetwarzane są w celu przesyłania Użytkownikowi newslettera.
  4. Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
  5. Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia przez Użytkownika akcji, do której przeznaczony jest dany formularz.
  6. Administrator nie udostępnia przekazanych mu danych jakimkolwiek podmiotom trzecim.
  7. Dane są przechowywane przez czas niezbędny dla prawidłowego udostępniania informacji.
  8. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  9. Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
    • prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • prawo do przenoszenia danych,
    • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził,
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora.
  10. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych firmie Usługi informatyczne Witold Joniak, ul. Sienkiewicza 3 47-253 Landzmierz NIP:749-121-63-73 REGON 530600669 - w celu obsługi systemu zarządzania treścią strony. Firma ta podpowierza przetwarzanie firmie Kylos Sp. z o. o. ul. Wróblewskiego 18 93-578 Łódź, Oznaczenie sądu rejonowego:Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 947-196-00-52 Regon: 100635787 KRS: 0000496957 - w celu przechowywania danych na serwerach

Pliki cookies

  1. Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
  2. Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony.
  3. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
  4. Administrator wskazuje niniejszym, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.

Inne technologie

Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że stosuje kod śledzenia Google Analitycs – w celu analizy statystyk Strony.

Logi serwera

  1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywany jest Serwis.
  2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
  3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
  4. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze Strony i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.
  5. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Do korzystania z serwisu wymagane jest zaakceptowanie tej polityki prywatności. Jeżeli jej nie akceptujesz opuść tę stronę. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych możesz kontaktować się pisząc na adres pp21@kedzierzynkozle.pl
akceptuję politykę prywatności - przejdź do serwisu
ładowanie strony

Zdalne nauczenie w grupie "Biedronki" VI tydzień.

27 kwietnia 2020 r. biedronki

 

Szanowni Rodzice, Drogie Przedszkolaki !

W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych odpowiednim rozwiązaniem w tym czasie okazuje się nauczanie zdalne. W tej wyjątkowej sytuacji chcę wesprzeć swoich przedszkolaków z grupy „Biedronki”. Dlatego przygotowałam dla Was materiały do nauki i zabawy w domu. Materiały zgodne z realizowaną podstawą programową będą zamieszczane raz w tygodniu na cały tydzień. Poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości  lub wybiórczo. Z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne. 

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje BIEDRONECZKI. Bawcie się dobrze.

Pani Ania

 

P.S.

Zachęcam do robienia zdjęć podczas zabawy oraz o wysłanie ich na adres mailowy naszej grupy pp21biedronki1@onet.pl . Wybrane zdjęcia zamieszczę na stronie internetowej naszego przedszkola w grupie Biedronki (prośba aby na zdjęciu był tylko przedszkolak).

 

Temat tygodnia: Moja ojczyzna

 

Dzień 1

Temat dnia: Biało czerwona flaga

 

Cel: zapoznanie z symbolami narodowymi: flagą i godłem.

 

 

1. Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Biało-czerwone.

 

Z okazji Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej grupa średniaków przygotowała inscenizację legendy ,,O Le­chu, Czechu i Rusie”. Kuba grał Czecha, Bartek – Rusa, a Olek – Lecha.

Prawdę mówiąc, była to jego pierwsza tak poważna rola, więc bardzo się przejmował i wciąż powtarzał: – Chodźmy ku północy, serce mi mówi, że tam znajdziemy nasz nowy dom. Jego wierny lud – czyli Oskar z Karolem i Kubą oraz Basia, Malwinka, Wiktoria i Ania – ufnie podążał za nim. Nagle wszyscy zatrzymali się, bo oto ich oczom ukazał się wspaniały widok. Wyświetlał się on na ścianie, a przedstawiał leśną pola­nę o zachodzie słońca. Na środku tej polany rósł potężny dąb, a w jego konarach widać było gniazdo orła. Piękny biały ptak siedział w nim z rozłożonymi skrzydłami, zupełnie jakby chciał ochronić swe pisklęta przed niebezpieczeństwem.

– Oto nasz znak! – wołał Olek. – I nasze barwy!

W tym momencie na ścianie pojawił się kolejny obraz przedstawiający polską biało-czerwoną flagę i go­dło narodowe – białego orła w złotej koronie na czerwonym tle.

Przedstawienie obejrzały wszystkie dzieci z przedszkola. Ada też.

Po obiedzie grupa Olka robiła chorągiewki. Zadanie polegało na przyklejeniu biało-czerwonej karteczki do cienkiego patyczka. Z początku szło to opornie, ale już przy trzeciej chorągiewce wszyscy nabierali wprawy.

– Kto chce, może sobie zabrać do domu kilka chorągiewek i patyczków – zachęcała pani. – Będzie można 2 maja udekorować nimi okno albo balkon… Niech wszyscy widzą, że cieszymy się z tego, że jesteśmy Polakami.

Olkowi nie trzeba było dwa razy tego powtarzać. Nie namyślając się zbyt długo, wpakował cały plik cho­rągiewek i garść patyczków do swojej tekturowej teczki i zabrał do domu.

Do wieczora bawił się świetnie z Adą, grał z tatą w piłkę, pomagał mamie robić kisiel. Dopiero następnego dnia przypomniał sobie o chorągiewkach.

– Jutro święto flagi! – zawołał przerażony. – A ja zapomniałem o moich chorągiewkach. Pani powiedziała, że trzeba udekorować nimi dom. Sam przecież wybrałem te kolory…

Ada poważnie kiwnęła główką.

– Był księciem Lechem – poświadczyła zgodnie z prawdą.

– I co teraz? – zapytał tato.

– Będę je sklejał – oświadczył mężnie książę Lech.

Niestety, szybko okazało się, że kleją mu się palce. Mama z tatą popatrzyli na niego i… zabrali się do robo­ty. Tym razem chorągiewki powstawały w ekspresowym tempie. Zanim zapadł zmrok, okna i balkon były udekorowane, a szczęśliwy książę Lech chrapał w najlepsze. Może śnił mu się kołujący wysoko na niebie orzeł z biało-czerwoną chorągiewką w dziobie? Kto to wie?

 

 

Pytania:

Jak Olek świętował Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej?

Jakie kolory ma flaga Polski?

Jaki ptak jest symbolem narodowym Polski?

Co sklejał Olek w domu z rodzicami?

Co udekorowali rodzice chorągiewkami?

Po co ludzie dekorują flagami swoje domy?

Jak się nazywa kraj, w którym mieszkamy?

 

 

2. IPNtv Kraków – Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

 

3. Zabawa ruchowa Kolory flagi.

Balon  biały i czerwony.

 

Rodzic podaje kolory flagi. Gdy mówi biały dziecko unosi rękę z białym balonem do góry, gdy mówi czerwony unosi rękę z czerwonym do dołu.

 

4. Wiersz patriotyczny "Barwy ojczyste" Czesława Janczarskiego

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

 

5. Wyklej plasteliną, albo pomaluj paluszkiem jedną z trzech kart pracy z symbolami narodowymi (karty w załączniku).               

 

 

 

Dzień 2

Temat dnia: Warszawa nasza stolica

Cel: poznawanie opowieści o warszawskiej Syrence

 

 

1. Zabawa na powitanie –Fala

Bibuła: pasek białej, pasek czerwonej oraz nagranie melodii: szybkiej, wolnej.

 

Dziecko, podczas nagrania melodii szybkiej swobodnie ale dynamicznie porusza paskami w tańcu. Podczas melodii wolnej swobodnie i powolutku porusza paskami zachowując odpowiednie tempo szybko, wolno.

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

 

2.Słuchania wiersza Z. Dmitrocy „Legenda o warszawskiej Syrence”
 

Piękna syrenka,
Co w morzu żyła,
Raz do Warszawy
Wisłą przybyła.

 

Zauważyli
Ją tam rybacy,
Gdy przeszkadzała
Im w ciężkiej pracy.

Rybacy dla niej
Życzliwi byli,
Bo się jej pięknym
Śpiewem wzruszyli.

 

Ale zły kupiec
Złapał ją w wodzie
I potem trzymał
W ciasnej zagrodzie.

 

Z żalu i smutku
Zaczęła płakać,
Na pomoc przyszedł
Jej syn rybaka.

Syrenka za to
Podziękowała
I bronić miasta
Przyobiecała.

 

Od tamtej pory
I dniem, i nocą
Służy Warszawie
Swoją pomocą.

3.  Ćwiczenia grafomotoryczne Wisła.

Tacka  lub inne płaskie naczynie z wysokim brzegiem. Kasza manna lub mąka.

Materiał sypki umieszczamy w naczyniu. Dziecko rysuje palcem na tacce  z piaskiem wzory fal rzecznych z jednoczesnym naśladowaniem szumu wiatru i wody: szszsz...

 

4. Prace z papieru w barwach Polski

 http://maluchwdomu.pl/2020/04/prace-z-papieru-w-barwach-polski.html

  

 

5. Pokoloruj obrazek Warszawskiej Syrenki ( w załączniku).

 

 

 

Dzień 3

Temat dnia: Kolory flagi

Cel : rozwijanie sprawności manualnej.

 

 1. Zabawa stolikowa – Segregowanie.

Spinacze do bielizny: białe i czerwone, talerz papierowy.

 

Dziecko, wykonuje zadania ćwiczące sprawność i precyzję dłoni: przypi­na do krawędzi talerzyka, naprzemiennie, spinacze do bielizny w kolorach białym i czerwonym.

2. Emblematy można wykorzystać do zabaw, np. podczas gry memory…

( w załączniku  Emblematy 1, Emblematy 2, Emblematy 3).

 

3.Praca plastyczna „Godło Polski - Orzeł biały”.

Instruktaż wykonania pracy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=jjMBuPt6aVY

 

4. Słuchanie hymnu narodowego.

 

Rodzic  przypomina, że podczas słuchania i śpiewania hymnu należy zachować powagę, ponieważ jest to nasz symbol narodowy. Po wysłuchaniu nagrania rodzic wyjaśnia, w jakich sytuacjach możemy usłyszeć hymn narodowy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

 

 

Dzień 4

Temat dnia: Polskie symbole narodowe

Cel: kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.

 

1. Zabawa dydaktyczna Dzień Flagi.

Dwie flagi Polski.

 

Rodzic demonstruje dziecku flagę Polski i mówi o symbolice barw narodowych, o tradycji wywieszania flagi z okazji świąt państwowych i że 2 maja jest Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej.

Jeden obrazek flagi przecinamy na kilka elementów, drugi posłuży jako wzór do układania, zadaniem dziecka jest ułożenie puzzli.

2. Oglądanie flagi i godła Polski.

Godło Polski, flaga Polski.

Rodzic prezentuje dziecku godło i flagę Polski, przypomina także ich nazwy. Prosi, aby dziecko opisało ich wygląd i powiedziały, gdzie można zobaczyć symbole narodowe.

 

 

 

4. Praca plastyczna pt. „ Flaga Polski”. Technika wykonania pracy dowolna (można wykorzystać  różne materiały np. patyczki po lodach-pomalować w białe i czerwone  barwy; bibułę-zrobić białe i czerwone kulki oraz wykleić obszar aby powstała flaga; płatki kosmetyczne-ułożyć i przykleić na jednej połówce czerwonej kartki itp.). Twórców ogranicza tylko własna wyobraźnia.

 

 

5. Zabawa konstrukcyjna Budujemy Polskę.

Skakanka lub sznurek, klocki.

Rodzic  układa na podłodze ze skakanki kontur granic Polski, a zadanie dziecka polega na wypełnieniu go różnego rodzaju budowlami. Dzieci omawiają, co zbudowały.

 

 Gratulacje otrzymujesz „Dyplom Małego Patrioty” (w załączniku).

powrót do listy aktualności