Zdalne nauczenie w grupie "Biedronki" VI tydzień.
27 kwietnia 2020 r. biedronki
Szanowni Rodzice, Drogie Przedszkolaki !
W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych odpowiednim rozwiązaniem w tym czasie okazuje się nauczanie zdalne. W tej wyjątkowej sytuacji chcę wesprzeć swoich przedszkolaków z grupy „Biedronki”. Dlatego przygotowałam dla Was materiały do nauki i zabawy w domu. Materiały zgodne z realizowaną podstawą programową będą zamieszczane raz w tygodniu na cały tydzień. Poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości lub wybiórczo. Z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne.
Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje BIEDRONECZKI. Bawcie się dobrze.
Pani Ania
P.S.
Zachęcam do robienia zdjęć podczas zabawy oraz o wysłanie ich na adres mailowy naszej grupy pp21biedronki1@onet.pl . Wybrane zdjęcia zamieszczę na stronie internetowej naszego przedszkola w grupie Biedronki (prośba aby na zdjęciu był tylko przedszkolak).
Temat tygodnia: Moja ojczyzna
Dzień 1
Temat dnia: Biało czerwona flaga
Cel: zapoznanie z symbolami narodowymi: flagą i godłem.
1. Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Biało-czerwone.
Z okazji Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej grupa średniaków przygotowała inscenizację legendy ,,O Lechu, Czechu i Rusie”. Kuba grał Czecha, Bartek – Rusa, a Olek – Lecha. Prawdę mówiąc, była to jego pierwsza tak poważna rola, więc bardzo się przejmował i wciąż powtarzał: – Chodźmy ku północy, serce mi mówi, że tam znajdziemy nasz nowy dom. Jego wierny lud – czyli Oskar z Karolem i Kubą oraz Basia, Malwinka, Wiktoria i Ania – ufnie podążał za nim. Nagle wszyscy zatrzymali się, bo oto ich oczom ukazał się wspaniały widok. Wyświetlał się on na ścianie, a przedstawiał leśną polanę o zachodzie słońca. Na środku tej polany rósł potężny dąb, a w jego konarach widać było gniazdo orła. Piękny biały ptak siedział w nim z rozłożonymi skrzydłami, zupełnie jakby chciał ochronić swe pisklęta przed niebezpieczeństwem. – Oto nasz znak! – wołał Olek. – I nasze barwy! W tym momencie na ścianie pojawił się kolejny obraz przedstawiający polską biało-czerwoną flagę i godło narodowe – białego orła w złotej koronie na czerwonym tle. Przedstawienie obejrzały wszystkie dzieci z przedszkola. Ada też. Po obiedzie grupa Olka robiła chorągiewki. Zadanie polegało na przyklejeniu biało-czerwonej karteczki do cienkiego patyczka. Z początku szło to opornie, ale już przy trzeciej chorągiewce wszyscy nabierali wprawy. – Kto chce, może sobie zabrać do domu kilka chorągiewek i patyczków – zachęcała pani. – Będzie można 2 maja udekorować nimi okno albo balkon… Niech wszyscy widzą, że cieszymy się z tego, że jesteśmy Polakami. Olkowi nie trzeba było dwa razy tego powtarzać. Nie namyślając się zbyt długo, wpakował cały plik chorągiewek i garść patyczków do swojej tekturowej teczki i zabrał do domu. Do wieczora bawił się świetnie z Adą, grał z tatą w piłkę, pomagał mamie robić kisiel. Dopiero następnego dnia przypomniał sobie o chorągiewkach. – Jutro święto flagi! – zawołał przerażony. – A ja zapomniałem o moich chorągiewkach. Pani powiedziała, że trzeba udekorować nimi dom. Sam przecież wybrałem te kolory… Ada poważnie kiwnęła główką. – Był księciem Lechem – poświadczyła zgodnie z prawdą. – I co teraz? – zapytał tato. – Będę je sklejał – oświadczył mężnie książę Lech. Niestety, szybko okazało się, że kleją mu się palce. Mama z tatą popatrzyli na niego i… zabrali się do roboty. Tym razem chorągiewki powstawały w ekspresowym tempie. Zanim zapadł zmrok, okna i balkon były udekorowane, a szczęśliwy książę Lech chrapał w najlepsze. Może śnił mu się kołujący wysoko na niebie orzeł z biało-czerwoną chorągiewką w dziobie? Kto to wie?
Pytania: Jak Olek świętował Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej? Jakie kolory ma flaga Polski? Jaki ptak jest symbolem narodowym Polski? Co sklejał Olek w domu z rodzicami? Co udekorowali rodzice chorągiewkami? Po co ludzie dekorują flagami swoje domy? Jak się nazywa kraj, w którym mieszkamy?
2. IPNtv Kraków – Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
3. Zabawa ruchowa Kolory flagi. Balon biały i czerwony.
Rodzic podaje kolory flagi. Gdy mówi biały dziecko unosi rękę z białym balonem do góry, gdy mówi czerwony unosi rękę z czerwonym do dołu.
4. Wiersz patriotyczny "Barwy ojczyste" Czesława JanczarskiegoPowiewa flaga,
5. Wyklej plasteliną, albo pomaluj paluszkiem jedną z trzech kart pracy z symbolami narodowymi (karty w załączniku). |
Dzień 2
Temat dnia: Warszawa nasza stolica
Cel: poznawanie opowieści o warszawskiej Syrence
1. Zabawa na powitanie –Fala Bibuła: pasek białej, pasek czerwonej oraz nagranie melodii: szybkiej, wolnej.
Dziecko, podczas nagrania melodii szybkiej swobodnie ale dynamicznie porusza paskami w tańcu. Podczas melodii wolnej swobodnie i powolutku porusza paskami zachowując odpowiednie tempo – szybko, wolno. https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4
2.Słuchania wiersza Z. Dmitrocy „Legenda o warszawskiej Syrence”
5. Pokoloruj obrazek Warszawskiej Syrenki ( w załączniku).
|
Dzień 3
Temat dnia: Kolory flagi
Cel : rozwijanie sprawności manualnej.
1. Zabawa stolikowa – Segregowanie.
Spinacze do bielizny: białe i czerwone, talerz papierowy.
Dziecko, wykonuje zadania ćwiczące sprawność i precyzję dłoni: przypina do krawędzi talerzyka, naprzemiennie, spinacze do bielizny w kolorach białym i czerwonym.
2. Emblematy można wykorzystać do zabaw, np. podczas gry memory…
( w załączniku Emblematy 1, Emblematy 2, Emblematy 3).
3.Praca plastyczna „Godło Polski - Orzeł biały”.
Instruktaż wykonania pracy.
https://www.youtube.com/watch?v=jjMBuPt6aVY
4. Słuchanie hymnu narodowego.
Rodzic przypomina, że podczas słuchania i śpiewania hymnu należy zachować powagę, ponieważ jest to nasz symbol narodowy. Po wysłuchaniu nagrania rodzic wyjaśnia, w jakich sytuacjach możemy usłyszeć hymn narodowy.
https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ
Dzień 4
Temat dnia: Polskie symbole narodowe
Cel: kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
1. Zabawa dydaktyczna Dzień Flagi.
Dwie flagi Polski.
Rodzic demonstruje dziecku flagę Polski i mówi o symbolice barw narodowych, o tradycji wywieszania flagi z okazji świąt państwowych i że 2 maja jest Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej.
Jeden obrazek flagi przecinamy na kilka elementów, drugi posłuży jako wzór do układania, zadaniem dziecka jest ułożenie puzzli.
2. Oglądanie flagi i godła Polski.
Godło Polski, flaga Polski.
Rodzic prezentuje dziecku godło i flagę Polski, przypomina także ich nazwy. Prosi, aby dziecko opisało ich wygląd i powiedziały, gdzie można zobaczyć symbole narodowe.
4. Praca plastyczna pt. „ Flaga Polski”. Technika wykonania pracy dowolna (można wykorzystać różne materiały np. patyczki po lodach-pomalować w białe i czerwone barwy; bibułę-zrobić białe i czerwone kulki oraz wykleić obszar aby powstała flaga; płatki kosmetyczne-ułożyć i przykleić na jednej połówce czerwonej kartki itp.). Twórców ogranicza tylko własna wyobraźnia.
5. Zabawa konstrukcyjna Budujemy Polskę.
Skakanka lub sznurek, klocki.
Rodzic układa na podłodze ze skakanki kontur granic Polski, a zadanie dziecka polega na wypełnieniu go różnego rodzaju budowlami. Dzieci omawiają, co zbudowały.
Gratulacje otrzymujesz „Dyplom Małego Patrioty” (w załączniku).