Zajęcia z języka angielskiego 5-6 -latki - zwierzęta z farmy
27 kwietnia 2020 r. razem
Hello !
Dzień Dobry !
Sówka Oli cieszy się, że Was widzi w dobrym zdrowiu.
Zaśpiewajmy razem znaną wam piosenkę na przywitanie. Włączcie nagranie i próbujcie śpiewać razem z dziećmi oraz pokazywać gesty: happy – szczęśliwy, sad- smutny i hungry- głodny.
piosenka- Hello, hello, how are you today
Mamy dla Was w tym tygodniu kilka nagrań i zadań na temat zwierząt w gospodarstwie. Jestem pewna, że niektóre nazwy zwierząt gospodarskich pamiętacie. Za chwilę włączymy nagranie. Zobaczycie i usłyszycie nazwy wielu zwierzątek. Powtarzajcie nazwy razem z nagraniem. Będą tam też informacje co to zwierzątko nam daje. A na końcu kilka pytań sprawdzających co zapamiętaliście.
A teraz otwórzcie pierwszą kartę w załączniku. Zobaczycie tam kilka zwierząt Pokolorujcie tylko te, które mieszkają na farmie.
Kolejne nagranie to piosenka „Old Mc Donald had a farm” czyli chodźmy na farmę
Próbujcie śpiewać razem z nagraniem.
W następnym filmiku zobaczycie dużo zwierząt hodowanych przez człowieka nie tylko w naszym kraju. Usłyszycie też ich nazwy ale i odgłosy jakie wydają te zwierzątka. Czy znacie je wszystkie ? Popatrzcie i posłuchajcie.
Karta pracy nr 2
Na tej karcie rodzice pomogą Wam wyciąć z dołu obrazki zwierzątek, a Wy wkleicie je do właściwej ramki. Po lewej stronie zwierzęta z farmy a po prawej inne.
A teraz filmik w którym nie tylko będą nazwy zwierzątek, ale też będziemy je liczyć. Pamiętacie jak liczymy po angielsku do 10 ? No to zaczynamy.
Liczymy do 10 zwierzątka na farmie
A teraz druga część liczenia na farmie od 11 do 20. Próbujemy.
Liczymy od 11 do 20 - na farmie
Następny filmik to znów nasz znajomy Steve i jego przyjaciółka Maggie. Dziś odwiedzają farmę. Chodźmy razem z nimi.
Jeśli będziecie mieli ochotę możecie sobie jeszcze oglądnąć bajkę o Śwince Peppie i przygodzie z kurczakami dziadka. Oto ona:
Podczas oglądania bajek nie martwcie się jeśli nie rozumiecie wszystkiego po angielsku. Po prostu oglądajcie. Wiele słówek jest Wam znanych, a reszty można się domyślić z całości sytuacji. Chodzi o to aby osłuchać się z brzmieniem słów i wypowiedzi oraz oswoić się z melodią języka. Rodzice mogą po obejrzeniu poprosić dziecko aby opowiedziało o co chodziło w bajce.
Na koniec dzisiejszego zestawu zadanie dla chętnych i spostrzegawczych.
Karta pracy nr 3. Jest to obrazek z wieloma szczegółami. Nie trzeba go drukować, można z niego korzystać na ekranie. Dziecko odszukuje i liczy poszczególne zwierzątka.
Pamiętajmy, że zadania są na cały tydzień, więc rozłóżmy pracę w czasie, róbmy przerwy na odprężenie. Nie wymagajmy od dziecka aby wykonało wszystko i to bezbłędnie. Traktujmy to jak zabawę. Możemy do pewnych zadań wracać lub pewne pomijać. Nie siadajmy do zadań zmęczeni, zdenerwowani, głodni lub za karę.
Życzymy Wam przede wszystkim zdrowia, cierpliwości oraz dobrej zabawy z j. angielskim. Bye, bye. Buziaczki. Pani Julita i Oli.