Język angielski dla 5-6 - latków - pojazdy
13 maja 2020 r. razem
Hello ! Dzień dobry moi kochani !
How are You ? Jak się macie? Wszystko u Was dobrze ? Oli i ja czujemy się dobrze. Ciekawi jesteśmy co robicie ? Jak sobie radzicie ? Nauczyliście się czegoś nowego ? Tęsknimy za Wami bardzo.
Dzisiaj wybieramy się w podróż. Nieważne dokąd, ważne jakim pojazdem.
Będziemy poznawać różne nazwy pojazdów w języku angielskim. Zaczynamy.
Posłuchajcie piosenki. W tekście usłyszycie nazwy kilku pojazdów. Piosenka jest bardzo łatwa. Próbujcie śpiewać razem z nagraniem.
A teraz po wysłuchaniu piosenki czy potraficie powiedzieć mamie jakie nazwy pojazdów w j.angielskim zapamiętaliście z piosenki ?
Pora na trochę więcej słówek.
W kolejnym nagraniu obejrzycie nie tylko różne pojazdy, ale także usłyszycie ich dźwięki, usłyszycie też wymowę poszczególnych słów. Starajcie się powtarzać razem z nagraniem, gdy trzeba to mama zatrzyma nagranie albo cofnie.
Kolejne nagranie przedstawia nam więcej pojazdów, które znacie i widzieliście wokół siebie. Powtarzamy słówka za nagraniem. Niektóre są Wam już znane.
A oto kolejna piosenka. Będziemy powtarzać nazwy już znanych pojazdów a także liczyć je. Liczby będą łatwe bo tylko do 5. Próbujemy.
W kolejnym nagraniu mamy dwie piosenki: Pierwsza „Wheels on the bus” o autobusie. Kręcą się w nim koła, potem pracują wycieraczki, potem płacze niemowlę i na końcu mama je ucisza. Próbujemy śpiewać. Potem usłyszycie drugą piosenkę o łódce.
Piosenki o autobusie i o łódce
Teraz czas na kolejne spotkanie ze Stevem i Maggie. Tym razem będą uczyć Was nazw pojazdów. Powtarzajcie razem ze Stevem.
W kolejnym filmiku Steve jedzie różnymi pojazdami od najwolniejszego do najszybszego. Zwróćcie uwagę też na światła na ulicy. Powtarzajcie nie tylko nazwy samych pojazdów ale też próbujcie powtarzać za Stevem całe wyrażenie „It’s a car” czyli „To jest samochód” itd.
Steve and Maggie - czym jedziemy ?
Na koniec bajka Peppa Pig o nowym samochodzie. Oglądamy całościowo. Nie skupiamy się na pojedynczych słowach. Staramy się rozumieć sytuację obserwując obraz. Jeżeli nasze uszy „wyłowią” znane słowo to super. Możemy opowiedzieć mamie potem treść bajki, jak zrozumieliśmy całe wydarzenie.
Na koniec karty pracy. W pierwszej trzeba wyciąć obrazki z pojazdami i wkleić je we właściwe miejsce: czy ten pojazd porusza się lądem, powietrzem czy wodą.
Druga karta: Policz ile jest pojazdów i połącz z odpowiednią liczbą.
Powodzenia !
Oli i ja życzymy Wam dużo zdrowia oraz dobrej zabawy z j.angielskim