Zajęcia z języka angielskiego - 5-6-latki - pogoda
21 maja 2020 r. razem
Hello Everyone ! Dzień dobry Wam wszystkim !
Witamy Was razem z Olim i zapraszamy na spotkanie z językiem angielskim.
Tym razem zajmiemy się tym co dzieje się za oknem, czyli porozmawiamy o pogodzie. Zrobiła się piękna wiosna ale jeszcze zdarzają się zimne dni. Nauczymy się nazywać to po angielsku.
Jak zawsze zaczniemy od zgromadzenia potrzebnych słówek.
Obejrzymy teraz nagranie a w nim słówka dotyczące pogody. Próbujcie powtarzać razem z nagraniem i obserwujcie obrazki przedstawiające to do jakiej pogody słówko pasuje.
Przypomnimy sobie teraz znaną już Wam piosenkę „What’s the weather like today?” czyli - Jaka jest dzisiaj pogoda ?
Próbujcie śpiewać razem z nagraniem i pokazywać ruchem pogodę.
Piosenka "What's the weather like today"
Utrwalimy słówka w następnym nagraniu. I znów usłyszycie pytanie – What’s the weather like? – Jaka jest pogoda ? Powtarzamy z nagraniem.
Następne nagranie to piosenka „Golden sun shines on me” czyli „Złote słońce świeci na mnie”. Próbujemy śpiewać razem z nagraniem.
Piosenka- Złote słońce świeci na mnie
Pewnego razu Słońce i Wiatr sprzeczały się o to kto z nich jest silniejszy. Słońce twierdziło, że ono potrafi palić i suszyć wszystko swoim żarem, a Wiatr twierdził, że on, ponieważ pcha żaglowce, a nawet zrywa dachy domów.
A Wy jak myślicie ?
Posłuchajcie teraz bajki pt. „The Sun and the Wind” czyli Słońce i Wiatr. Nie musicie dokładnie rozumieć każdego słowa ale dokładnie obserwujcie co się dzieje . Na końcu wszystko się wyjaśni.
Bajka- Słońce i Wiatr- kto jest silniejszy?
Mamy teraz taki czas kiedy rośliny rosną i potrzebują szczególnie deszczu. Może się też zdarzyć burza. Taka burza przytrafiła się też Śwince Peppie i jej rodzinie. Chyba Peppa i jej braciszek czuli się trochę przestraszeni w czasie burzy ale tato znalazł wspaniały sposób żeby „oswoić” burzę. Oglądnijcie bajkę.
A teraz nasi przyjaciele Steve i Maggie. Podróżują i na swojej drodze napotykają różne rodzaje pogody. Popatrzcie.
Bajka - Steve i Maggie- Jaka to pogoda ?
Na każdą pogodę zakładamy odpowiednie ubranko. W tym nagraniu powtórzymy sobie nie tylko nazwy zjawisk pogody ale też nazwy niektórych ubranek. Nagranie utrzymane jest w konwencji rapu.
Dla chętnych kolejna przygoda Steva i Maggie.Wycieczka w zaczarowanym kufrze.
Bajka-Steve i Maggie-wyprawa w magicznym kufrze
I jeszcze kolejne przygody Świnki Peppy, tym razem w bardzo gorący dzień.
Bajka- Świnka Peppa- Bardzo gorący dzień
A teraz pora na kartę pracy nr 1. Z pomocą mamy wytnijcie koło pogody i strzałkę. Strzałka przymocowana w środku koła będzie mogła codziennie wskazywać odpowiednią dlatego dnia pogodę. Kierując strzałkę nazywamy po angielsku tą pogodę.
Karta pracy nr 2. W pustych kratkach narysuj odpowiednią pogodę według podpisu.
Powodzenia !
Oli i ja życzymy Wam udanej zabawy . Trzymajcie się zdrowo. We wish You all the best. Życzymy Wam wszystkiego co najlepsze.