Zdalne nauczenie w grupie "Biedronki" XI tydzień
01 czerwca 2020 r. biedronki
Szanowni Rodzice, Drogie Przedszkolaki !
W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych odpowiednim rozwiązaniem w tym czasie okazuje się nauczanie zdalne. W tej wyjątkowej sytuacji chcę wesprzeć swoich przedszkolaków z grupy „Biedronki”. Dlatego przygotowałam dla Was materiały do nauki i zabawy w domu. Materiały zgodne z realizowaną podstawą programową będą zamieszczane raz w tygodniu na cały tydzień. Poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości lub wybiórczo. Z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne.
Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje BIEDRONECZKI. Bawcie się dobrze.
Pani Ania
P.S.
Zachęcam do robienia zdjęć podczas zabawy oraz o wysłanie ich na adres mailowy naszej grupy pp21biedronki1@onet.pl . Wybrane zdjęcia zamieszczę na stronie internetowej naszego przedszkola w grupie Biedronki (prośba aby na zdjęciu był tylko przedszkolak).
Temat tygodnia: Las
Dzień 1
Temat dnia: Dzień dziecka
Cel: rozwijanie kreatywności dzieci |
1. Niespodzianka dla przedszkolaków.
https://przedszkole21-kozle.pl/news/1341
2.Gry i zabawy dla przedszkolaków.
http://pisupisu.pl/przedszkole/co-nie-pasuje
3. Pokoloruj kolorowankę
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/dzisiaj-dzien-dziecka/
4. Dzień Dziecka
https://abc.tvp.pl/18597055/dzien-dziecka
5. Jak zrobić wiatraczek z papieru
https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o
6. Zabawy dla dzieci, ponad 50 pomysłów.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/01/zabawy-dla-2-3-latka/
Dzień 2
Temat dnia: Drzewo
Cel: rozwijanie wiedzy dotyczącej lasu.
1. Oglądanie okazów przyrody przez lupę.
Liście, gałęzie drzew: liściastego i iglastego, szyszki, kora, lupa.
Rodzic pokazuje takie okazy przyrody, jak: liście, gałązki: drzewa liściastego i drzewa iglastego, szyszki, kora. Dziecko ogląda je przez lupę, dotyka ich, wącha je, nazywa. Razem z rodzicem rozmawiają, jakie one są: duże, małe, chropowate, gładkie, twarde, miękkie.
2. Zapoznanie z budową drzewa.
Duży szary arkusz papieru, mazaki.
Rodzic rysuje na dużym szarym arkuszu drzewo z podziałem na jego części: korzenie, pień i koronę drzewa. Omawia każdą część drzewa i mówi, do czego ona służy. Korzenie – pobierają z ziemi pożywienie (wodę i składniki mineralne), pień – jest pokryty korą, która chroni drzewo przed uszkodzeniami, korona drzew, czyli gałęzie z liśćmi, także są bardzo ważne.
3. Rysowanie bez odrywania kredki od kartki na temat: Drzewa.
Kredki, arkusz brystolu.
Przygotowany wcześniej na arkuszu wzór przedstawiający drzewo (pień i korona). Dziecko próbuje rysować po śladzie bez odrywania kredki od kartki.
4. Układanie puzzli – Części drzewo.
Obrazek drzewa(w całości i pocięty na części) kartka papieru, klej.
Zadaniem dziecka jest ułożyć drzewo we właściwy sposób i przykleić obrazek na kartce. Potem ma określić, jakie to jest drzewo: liściaste czy iglaste.
5. Słuchanie muzyki relaksacyjnej (odgłosów lasu i śpiewu ptaków).
Dziecko leży na dywanie z zamkniętymi oczami, słucha muzyki relaksacyjnej. Na koniec rodzic pyta, dokąd przeniosła go ta muzyka, z jakim miejscem się skojarzyła.
https://www.youtube.com/watch?v=dAMpXZBXzG0
Dzień 3
Temat dnia: Drzewo iglaste i liściaste
Cel: wzbogacanie wiedzy przyrodniczej – zapoznanie z niektórymi gatunkami drzew iglastych i drzew liściastych.
1.Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kłótliwe drzewa.
Wstał poranek, mgłę przegonił
i zatrzymał się nad lasem.
Lubił patrzeć się na drzewa
i rozmawiać z nimi czasem.
Ale co to? Awantura!
Buk z modrzewiem się pokłócił.
– Pan mnie kłuje! Tak nie można!
Niech pan sobie igły skróci.
Świerk zaś żale miał do brzozy:
– Pani słońce mi zasłania!
– A pan wcale nie jest lepszy
i nikomu się nie kłania!
– Całą wodę dąb wypija!
Wszystko pewnie przez te liście!
– Mój jałowcu – nie przesadzaj,
nie masz racji, krzewie, oczywiście!
Młoda sosna głos zabrała:
– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.
Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,
tak jak było do tej pory.
Mała jestem – każdy widzi.
Tutaj się bezpiecznie czuję.
Pośród was tak rosnę sobie.
Nic mi przez to nie brakuje.
Drzewa aż się zawstydziły.
Przeprosiły się czym prędzej.
A na koniec obiecały:
już nie będzie kłótni więcej!
Rozmowa na podstawie wiersza.
Które drzewa są wymienione w wierszu?
O co kłóciły się drzewa?
Kto je pogodził?
Co powiedziała młoda sosna?
Jak zareagowały drzewa?
2.Co to jest las ? –film przyrodniczo - edukacyjny dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs
3. LAS - @Śpiewanki.tv – Piosenki dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4
4. Zabawa ruchowa Drzewo.
Tamburyn.
Rodzic gra na tamburynie, a dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica: Wiatr – dziecko zatrzymuje się. Jest drzewem, unosi ręce do góry i porusza nimi jak gałęziami.
Dzień 4
Temat dnia: Co słychać wiosną w lesie?
Cel: wzbogacanie wiedzy przyrodniczej
1. Wędrówki Skrzata Borówki – Las
https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4
2. Praca plastyczna „Wiosenne drzewko”, można drzewko wydrukować cztery razy i wykonać pracę „Drzewko na cztery pory roku”.
https://www.youtube.com/watch?v=EVXFOWgq0MQ
https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2019/09/szablon-drzewa-do-druku.jpg
3. Zabawa ruchowa Taniec drzew.
Nagranie spokojnej melodii.
Drzewa powoli rosną – dziecko kuca, podnosi się z rękami uniesionymi nad głową i z połączonymi dłońmi.
Drzewa poruszają gałęziami – dziecko opuszcza ręce, lekko odchyla je na boki i obraca dłonie w nadgarstkach.
Wiatr przechyla małe drzewka – dziecko przechyla się w jedną i w drugą stronę.
Wyrosła piękna korona drzewa – dziecko unosi w górę ręce i lekko nimi porusza.
Drzewa tańczą na wietrze i pochylają się do słońca – dziecko wznosi ugięte lekko w łokciach ręce i łączy koniuszkami palców (tworzą koronę drzewa), skręca się lekko w prawo i w lewo, pochyla i prostuje w rytm muzyki.
Dzień 5
Cel: wzbogacanie zainteresowania wiosenną przyrodą.
1. Słuchanie opowiadania Dąb Olek (na podstawie opowiadania P. Beręsewicza).
Jeden z najstarszych dębów w Polsce nazywa się Bartek. Rośnie sobie od prawie siedmiuset lat i jest już tak stary, że jego konary trzeba podpierać specjalnymi słupami. Kilku dorosłych mężczyzn musiałoby się złapać za ręce, żeby objąć jego gruby pień. Najmłodszy dąb w Polsce to dąb Olek. Trudno go jeszcze nawet nazwać drzewem – to takie dębowe niemowlę, kilka jasnozielonych listków przyczepionych cienką łodyżką do zeszłorocznego żołędzia, który na jesieni wpadł do przedszkolnego ogródka. Przeleżał w ziemi całą zimę i ledwie zdążył wykiełkować, a już znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.
Grupa Olka postanowiła zasadzić przy przedszkolu dwa krzaki ozdobnej leszczyny. Chłopcy i dziewczynki pracowicie wyrywali z ziemi uparte chwasty. Wszyscy, na czele z panią, uśmiechali się do słońca i soczystej zieleni, tylko Olek stał na uboczu, trochę naburmuszony. Miał nadzieję, że to jemu przypadnie zaszczyt wykopania dołków, tymczasem Marek z Piotrkiem chwycili łopaty i nie zamierzali wypuścić ich z rąk. Patrzył więc Olek ponuro, jak oddział ogrodników krząta się wśród przedszkolnych grządek, a potem sam bez zapału zabrał się za pielenie. Wyrwał kilka mleczy i już miał usunąć z ziemi następny chwast, kiedy jego uwagę zwróciła maleńka bezbronna roślinka, ledwie wystająca z czarnej ziemi. Kucnął nad nią i zmarszczył brwi z namysłem.
– Patrzcie, to chyba dąb – powiedział.
Maleńkie drzewko od razu stało się ulubieńcem dzieci. Obie leszczyny wkopano w innym miejscu, a wokół dąbka chłopcy zbudowali niewielką zagrodę z patyków, żeby nikt niechcący go nie rozdeptał.
– Nazwijmy go „dąb Olek” – zaproponowała Ala. – W końcu kto uratował mu życie?
Od tego czasu Olek urósł już o centymetr i wypuścił dwa nowe listki.
Pytania:
Co znalazł Olek w ogródku przedszkolnym?
Jak się nazywa najstarszy dąb w Polsce?
Jak się nazywa najmłodszy dąb w Polsce?
Dlaczego ma takie imię?
Dlaczego Olek był najpierw naburmuszony?
2. Jak stworzyć las w słoiku? Nauka jest fajna #eksperymentydladzieci
https://www.youtube.com/watch?v=IZv1gy0WV4o
3. Pokoloruj kolorowankę.
https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2018/09/drzewa-kolorowanka.jpg