Zdalne nauczenie w grupie "Biedronki" XII tydzień
08 czerwca 2020 r. biedronki
Szanowni Rodzice, Drogie Przedszkolaki !
W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych odpowiednim rozwiązaniem w tym czasie okazuje się nauczanie zdalne. W tej wyjątkowej sytuacji chcę wesprzeć swoich przedszkolaków z grupy „Biedronki”. Dlatego przygotowałam dla Was materiały do nauki i zabawy w domu. Materiały zgodne z realizowaną podstawą programową będą zamieszczane raz w tygodniu na cały tydzień. Poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości lub wybiórczo. Z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne.
Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje BIEDRONECZKI. Bawcie się dobrze.
Pani Ania
P.S.
Zachęcam do robienia zdjęć podczas zabawy oraz o wysłanie ich na adres mailowy naszej grupy pp21biedronki1@onet.pl . Wybrane zdjęcia zamieszczę na stronie internetowej naszego przedszkola w grupie Biedronki (prośba aby na zdjęciu był tylko przedszkolak).
Temat tygodnia: Idą wakacje
Dzień 1
Temat dnia: Poznajemy pojazdy
Cel: zapoznanie z różnymi pojazdami i ich zastosowaniem. |
1. Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji.
Obrazki lub zdjęcia przedstawiające różne środki lokomocji.
Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające różne środki lokomocji, np.: samochód, samolot, pociąg, rower, autobus, żaglówkę, statek, kajak. Dziecko podaje ich nazwy, mówi, gdzie można podróżować danym pojazdem (po ulicach, po wodzie, w powietrzu).
2.Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?
Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będą się poruszać.
Wyrusza z domu samochodem – dziecko biega, naśladuje rękoma kręcenie kierownicą; zatrzymuje się, zostawia samochód na parkingu.
Wsiada do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biega z rozłożonymi rękoma i) i ląduje (znów kuca).
Wsiada do pociągu (ustawia się jedno za drugim, porusza się, trzymając się za ramiona).
Dojechał nad piękne jezioro, gdzie wsiada do kajaka (maszerując, naśladuje rękoma ruch wiosłowania).
3. Zabawa Karuzela (popularna rymowanka).
Rodzic razem z dzieckiem śpiewa popularną rymowankę. Dziecko obraca się w kole raz w jedną, raz w drugą stronę, może także schodzić się do środka koła.
Chłopcy, dziewczęta, dalej wszyscy wraz.
Karuzela czeka, wzywa nas z daleka.
Starsi już poszli, a młodsi jeszcze nie.
Hej, hopsasa, jak ona szybko mknie!
Hej, dalej, dalej, do zabawy spieszmy się.
4. Zabawa Jedzie pociąg z daleka (popularna rymowanka).
Rodzic razem z dzieckiem śpiewa popularną rymowankę. Dziecko, ustawione w rzędzie, trzyma się za ramiona rodzica i biega po sali.
Jedzie pociag z daleka,
na nikogo nie czeka.
– Konduktorze łaskawy,
zabierz nas do Warszawy.
Konduktorze łaskawy,
zabierz nas do Warszawy.
Trudno, trudno to będzie,
dużo osób jest wszędzie.
Trudno, trudno to będzie,
dużo osób jest wszędzie.
Pięknie pana prosimy,
jeszcze miejsce widzimy.
– A więc prędko wsiadajcie,
do Warszawy ruszajcie.
A więc prędko wsiadajcie,
do Warszawy ruszajcie.
Dzień 2
Temat dnia: Miło spędzam czas
Cel: rozwijanie mowy; umuzykalnianie dzieci.
1. Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych.
Kartka, kredki.
Dziecko rysuje góry według instrukcji rodzica, zaczynając od dołu kartki (np. lekko w górę, lekko w dół itp.).
2. Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?
Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dzieci jest powiedzieć całe słowa.
3. Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.
Mała walizka, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu.
Rodzic daje do ręki dziecku z zasłoniętymi oczami dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.
4. Śpiewające brzdące – Wakacje z rowerem
https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk
Dzień 3
Temat dnia: Zabawki z piaskownicy
Cel : utrwalanie stosowania określeń najwięcej,najmniej.
1. Zabawa matematyczna Ile jest łopatek?
Kostka z oczkami dla dziecka, sylweta wiaderka, spinacze do bielizny.
Rodzic prosi dziecko, aby rzuciło kostką. Dziecko przypina do sylwet tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka. Dziecko sprawdza poprawność, wskazuje spinacze i głośno liczy.
2. Zabawa matematyczna Porównaj, gdzie jest więcej.
Sylwety zabawek do piaskownicy.
Rodzic rozkłada na dywanie różną liczbę sylwet. Prosi, by dziecko pogrupowało je, oszacowały na oko, których jest więcej, i sprawdziło, układając je w pary.
3. Zabawa dydaktyczna Najwięcej, najmniej.
Koło podzielone na pola z rysunkami zabawek do piaskownicy (np. od 1 do 4), spinacze do bielizny.
Zadaniem dziecka jest policzenie elementów na poszczególnych polach i przyczepienie odpowiedniej liczby spinaczy. Dziecko podaje, na których polach jest najwięcej spinaczy, a na których jest ich najmniej.
Dzień 4
Temat dnia: Autobus
Cel: rozwijanie sprawności plastycznych.
1. Zabawa dydaktyczna Koła autobusu się kręcą.
Po dwa dwukolorowe koła z papieru, podzielone na pół, w różnych zestawieniach kolorystycznych. Rodzic rozkłada jeden rząd kół, a dziecko szuka ich odpowiedników kolorystycznych i układa pod spodem.
Można zaproponować zabawę z kołami na zasadzie gry w memo. Rodzic układa 3 lub 4 pary kół (kolorem do dołu), a dziecko kolejno odkrywa koła i szuka par.
2. Praca plastyczna Papierowy samolot
https://www.youtube.com/watch?v=6gr6jA4zK08
3. Praca plastyczna Jak zrobić pociąg?
https://www.youtube.com/watch?v=j4AWqXqtdcw