Zajęcia z języka angielskiego - 5-6-latki - podwodny świat
12 czerwca 2020 r. razem
Hello everyone ! Witamy wszystkich Was !
How are you ? Jak się czujecie ? Are you OK ? Wszystko w porządku ?
Gotowi na przygodę z językiem angielskim ?
Wielkimi krokami zbliża się lato więc Oli zaprasza Was na wędrówkę po podwodnym świecie. Zobaczymy wiele podwodnych zwierząt. No to ruszamy !
Na początek jak zawsze słówka. Słuchamy i powtarzamy.
Teraz obejrzymy filmik w którym będziemy liczyć rybki. Od 1 do 10. Czasem będzie chciał złapać je rekin ale nie martwcie się, rybki sobie poradzą.
Bohaterką następnej piosenki jest ośmiorniczka czyli octopus. Ośmiorniczka będzie pływać w górę (up) , down (w dół), do przodu (forward) i kręci się (turn around ). Posłuchajcie i próbujcie śpiewać razem z nagraniem.
Octopus song - piosenka o ośmiorniczce
Nasi przyjaciele Steve i Maggie wsiadają do łodzi podwodnej i wybierają się zwiedzać podwodny świat. Popłyńmy razem z nimi i popatrzmy jakie stworzenia podwodne potrafimy już nazwać.
Bajka - Steve i Maggie - podwodny świat
Już wiemy, że jellyfish to meduza. Nazwa wzięła się od jej galaretowatego ciała ponieważ jelly po angielsku oznacza galaretkę. Zaśpiewamy teraz piosenkę o trzech meduzach przyczepionych do kamienia. A gdy jedna się odczepi to ile zostaje ? Itd.
Znacie już rekina Finny. To ten, który śpiewał niedawno z Wami piosenkę „Baby shark”. Tym razem zaśpiewamy razem z rekinem znaną Wam piosenkę „Open – shut” czyli otwórz – zamknij. Jakie słowa zawiera piosenka ?
Open- shut ( otwórz – zamknij )
Yummy – yucky ( pyszne – niedobre )
Up – down ( do góry – na dół )
In –out ( w środku – na zewnątrz )
Over – under ( nad – pod )
Left – right ( w prawo – w lewo )
Piosenka z rekinem Finny - Otwórz- zamknij
Teraz żółwik morski zaprosi Was na wspólne nurkowanie. Piosenka ma tytuł „Down in the deep, blue sea” czyli Zanurkujmy w głąb niebieskiego morza.
Come and take a dive with me – zanurkuj ze mną
We’ll see a swimming fish… - zobaczymy pływajacą rybę
We’ll see an octopus…-zobaczymy ośmiornicę
We’ll see a great, big whale – zobaczymy wspaniałego, wielkiego wieloryba
We’ll see a baby shark…- zobaczymy małego rekinka
We’ll see a jellyfish…- zobaczymy meduzę
We’ll see a starfish… - zobaczymy rozgwiazdę
Nie wszystkie zwierzęta mogą żyć pod wodą. W kolejnym filmiku zobaczycie plansze ze zwierzątkami. Proszę żebyście wskazały które zwierzątko nie jest zwierzątkiem podwodnym. Dla ułatwienia poproście mamę, żeby zatrzymała filmik zanim zdecydujecie.
Które zwierzątko nie mieszka w oceanie? - wskaż i nazwij.
Zapraszam teraz do wysłuchania zabawnej piosenki o żeglarce, która bada dno oceanu. A oto słowa piosenki:
„A sailor went to sea,sea,sea,to see what she could see,see,see. But all that she could see,see,see was the bottom of the deep blue sea,sea,sea ( żeglarka wyruszyła w morze sprawdzić co może tam zobaczyć, ale wszystko co zobaczyła to było dno głębokiego morza)
Jednak nie tylko, bo zaczną się pojawiać też i mieszkańcy morskich głębin. Powtarzajmy ich nazwy, a może też damy radę zaśpiewać ?
Dla powtórzenia i utrwalenia obejrzymy teraz zwierzęta mórz oceanów w ich naturalnym środowisku. Może ktoś z Was widział je kiedyś ? Czy może tylko w jakimś akwarium? Oglądamy i powtarzamy.
Życie w oceanie - zwierzęta w ich naturalnym środowisku
Czy wiecie ,że najpiękniejsza i najciekawsza jest rafa koralowa w Australii i tam można zobaczyć wiele ciekawych stworzeń podwodnych. Nasza Świnka Peppa właśnie tam pojechała. W łodziach podwodnych oglądała życie różnych zwierząt i roślin. Zapraszam na bajkę.
Bajka - Świnka Peppa - australijska rafa koralowa
W załącznikach są dwie karty pracy. W pierwszej nazywamy zwierzątka, kolorujemy, liczymy po angielsku i z pomocą mamy wpisujemy liczbę w kratkę.
W karcie drugiej łączymy zwierzątko z jego cieniem nazywamy je.
Życzymy Wam dobrej zabawy ! Bye,bye !