Zdalne nauczenie w grupie "Biedronki" XIV tydzień
22 czerwca 2020 r. biedronki
Szanowni Rodzice, Drogie Przedszkolaki !
W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych odpowiednim rozwiązaniem w tym czasie okazuje się nauczanie zdalne. W tej wyjątkowej sytuacji chcę wesprzeć swoich przedszkolaków z grupy „Biedronki”. Dlatego przygotowałam dla Was materiały do nauki i zabawy w domu. Materiały zgodne z realizowaną podstawą programową. Poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości lub wybiórczo. Z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne.
Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje BIEDRONECZKI. Bawcie się dobrze.
Pani Ania
P.S.
Zachęcam do robienia zdjęć podczas zabawy oraz o wysłanie ich na adres mailowy naszej grupy pp21biedronki1@onet.pl . Wybrane zdjęcia zamieszczę na stronie internetowej naszego przedszkola w grupie Biedronki (prośba aby na zdjęciu był tylko przedszkolak).
Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas
Dzień 1
Temat dnia: Wakacyjne wędrówki
Cel: rozwijanie zdolności plastycznych.
1. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje.
Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.
Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!
2. Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?
3. Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Lody.
Śmietankowe, owocowe…
Doskonałe dla ochłody.
Kiedy upał jest na dworze,
każdy lubi lizać… (lody)
4.Praca plastyczna - lody
https://www.youtube.com/watch?v=mtz5eNtyvgA
Dzień 2
Temat dnia: Dzień Taty
Cel: zachęcanie do wykonywania prostych potraw.
1. Zabawa kulinarna Sałatka owocowa.
Owoce, np.: banany, winogrona, kiwi, plastikowy nóż, tacka, talerzyk, miseczka, deska, salaterka.
Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stole. Rodzic daje dziecku deskę, plastikowy nóż. Na tacce kładzie obrane owoce. Dziecko stara się pokroić owoce. Potem wrzuca je do miski i je miesza.
2. Domowe lody do zrobienia z tatą
https://www.youtube.com/watch?v=Bm7tAtx_tcQ
3. Laurka dla taty
https://www.youtube.com/watch?v=yg11IN_7biQ
Dzień 3
Temat dnia: Ahoj, przygodo
Cel : utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie możliwości dzieci.
1. Układanie puzzli – Żaglówka.
Obrazek żaglówki w całości, obrazek żaglówki pocięty na części dla dziecka.
Rodzic prezentuje obrazek pociągu i prosi, aby na tej podstawie dziecko ułożyło puzzle.
2. Zabawa dydaktyczna W porcie.
Sylwety statków (w dwóch kolorach: czerwone i żółte), niebieski mazak, kartki, kredki (czerwone i żółte).
Na białej kartce rodzic rysuje linię po przekątnej i prosi dziecko, by na jednym polu narysowało fale i ustawiło statki. Następnie prosi, by do portu (na drugie pole) wpłynęły statki i podaje ich liczbę. Dziecko może przemieszczać po niej sylwety statków, przeliczając je. Rodzic kontroluje poprawność wykonania zadania.
W kolejnym zadaniu rodzic umieszcza w porcie statki czerwone, np. od 1 do 5. Prosi dziecko o wprowadzenie do portu o jeden, dwa lub trzy statki żółte mniej lub więcej. Rodzic mówi, ile statków wypływa z portu, i pyta, ile zostało. Dziecko liczy i zapisują za pomocą kresek ich liczbę. Dorysowuje lub skreśla kolorowe kreski symbolizujące statki.
3. Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.
Obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne lub figury wycięte z papieru, niebieska kartka papieru dla dziecka.
Rodzic rozkłada na stoliku figury geometryczne. Dziecko określa ich kolor i wielkość. Segreguje je według jednej, określonej przez rodzica, cechy (koloru, wielkości). Rodzic prezentuje obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne i wspólnie z dzieckiem je nazywa, np.: statek, żaglówka, łódka, kajak, motorówka. Dziecko otrzymuje niebieską kartkę papieru. Ma za zadanie ułożyć żaglówkę z otrzymanych figur.
Dzień 4
Temat dnia:
Cel: utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą.
1. Zabawa graficzna Fale morskie.
Tacka z piaskiem.
Dziecko rysuje palem na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne.
2. Kolorowanka Żaglówka.
Kolorowanka przedstawiająca żaglówkę, kredki.
Dziecko koloruje rysunek żaglówki według własnego pomysłu.
http://www.fajnekolorowanki.pl/kolorowanki/zaglowka-symbol-jezior,45
3. Ćwiczenia oddechowe Która żaglówka popłynie dalej?
Kartki papieru, miska z wodą.
Dziecko zgniata kartki, tworząc kulki. Następnie wkłada żaglówki do miski z wodą i mocno dmucha, tak aby żaglówki popłynęły jak najdalej.
4. Rozmowa na temat zasad bezpiecznego przebywania nad wodą.
Obrazki przedstawiające zachowania nad wodą.
Rodzic prosi dziecko, aby powiedziało, jak należy zachowywać się nad wodą. Dziecko odpowiada na pytanie: Czego nie wolno robić nad wodą? (wchodzić samodzielnie do wody bez opieki rodziców, oddalać się od rodziców, kąpać się w głębokiej wodzie, gdy ktoś nie umie pływać). Dziecko dzieli się również swoimi doświadczeniami, jak można spędzać czas nad wodą (np. budować zamki z piasku, łowić ryby, kopać dołki, pływać na strzeżonym przez ratownika kąpielisku lub popłynąć statkiem).
Dzień 5
Temat dnia: Do zobaczenia po wakacjach
Cel: umuzykalnianie dzieci.
1. Wprowadzenie – wykonanie biletów.
Małe kartki papieru w kształcie prostokątów, kredki.
Rodzic informuje, że podczas każdego przejazdu – czy to pociągiem, czy to kolejką – potrzebny jest bilet. Ponieważ za chwilę będzie potrzebowało biletu, a nie ma go przy sobie, musi wykorzystać dostępne materiały (kartki i kredki), by stworzyć swój bilet. Dziecko ozdabia kartonik według własnych pomysłów.
2. Osłuchanie się ze słowami i melodią piosenki Wakacyjna wyliczanka (sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak).
1. Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?
Ref.: Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.
2. Konduktorze, konduktorze, każdy z tobą jechać może?
Ref.: Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!
https://www.youtube.com/watch?v=hXIjlNor91o
3. Rozmowa na podstawie piosenki.
Najpierw dziecko pokazuje własnoręcznie wykonany bilet i opowiada o nim. Potem odpowiada na pytania.
Kto to jest konduktor?
Gdzie pracuje konduktor?
Czy każdy może jechać pociągiem?
W jakie miejsca można jechać pociągiem?
Jak trzeba zachowywać się w pociągu?