Jak minął luty Biedronkom
14 marca 2021 r. biedronki
Miesiąc luty w biedronkach rozpoczęliśmy od balu karnawałowego, podczas którego panowała świetna zabawa. Temat karnawału towarzyszył nam w grupie przez cały tydzień. Rozmawialiśmy na temat „Kim byłem na balu”. Rozwiązywaliśmy zagadki „Czyj to stój”- rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy stroje karnawałowe, dzieci na podstawie ilustracji łączyły przebierańców z odpowiednimi maskami. Wykonaliśmy samodzielnie maski karnawałowe a następnie odbyła się w nich zabawa. Przez cały tydzień było mnóstwo zabaw ruchowych i tanecznych. Doskonaliliśmy również umiejętność kolorowania poprzez kolorowanie różnych przebierańców, baloników, klaunów itp.
Drugi tydzień upłynął pod hasłem "Baśniowy świat", którego celem było promowanie wśród dzieci czytania baśni, bajek, legend i opowiadań jako sposobu na rozwój, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka. Przedszkolaki wysłuchały różnych bajek, opowiadań i bardzo chętnie rozmawiały na temat wysłuchanego utworu, przez co rozwijały swoją mowę. Tydzień ten miał dzieciom przypomnieć jak ważne są bajki i że warto do nich powracać, jak również celem było popularyzowanie tradycyjnych bajek bez przemocy, takich gdzie dobro wygrywa a zło zostaje ukarane. Biedronki bawiły się przy piosence pt.”Baśnie”, co miało na celu umuzykalnianie dzieci. Dzieci również oglądały bajki i baśnie zgromadzone w kąciku książki. Segregowały rekwizyty z bajek, układały bajkowe puzzle. Na zakończenie przedszkolaki wykonywały prace plastyczne. Czas ten sprawił dzieciom bardzo wiele radości.
Kolejny tydzień poświęciliśmy zagadnieniu „Chciałbym być matematykiem”. Wykonaliśmy ćwiczenia „Długie paski i krótkie paski”, bawiliśmy się w zabawę „Kolorowe klocki” gdzie dzieci najpierw układały przed sobą taką ilość klocków ile wskazywała kostka następnie segregowały klocki zgodnie z ich kolorami. Kolejna zabawa dydaktyczna „Wysoki czy niski”, która miała na celu określanie wysokości przedmiotów. Natomiast w zabawie „Kto jest wysoki, a kto – niski”, dzieci porównywały wzrost dzieci z grupy poprzez ustawianie się w pary obok siebie i za sobą i określały, które dziecko jest wyższe, a które – niższe. Kolejno poprzez zabawę rozwijającą umiejętność rozpoznawania masy przedmiotów, poznaliśmy różne rodzaje wag oraz przedmioty o różnej masie. Określaliśmy, który przedmiot jest cięższy, a który – lżejszy. Z kolei w zabawie „Kto jest cięższy, a kto – lżejszy”, dzieci porównywały z pomocą pań, które dziecko jest cięższe, a które – lżejsze. Zrobiliśmy ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej „Waga”- dzieci składały w całość podzielony obrazek wagi. W zabawie ruchowej z elementem równowagi „Utrzymaj równowagę”, dzieci poruszały się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie (podczas przerwy w grze próbowały stać na jednej nodze, z ramionami wyciągniętymi w bok, i chwilę wytrzymać w tej pozycji). Cały tydzień bawiliśmy się przy piosence pt. „Zakupy”.
„Chciałbym być muzykiem” to tematyka czwartego tygodnia. Podczas zajęć oglądaliśmy instrumenty na żywo oraz na zdjęciach. Nazywaliśmy znane wam instrumenty oraz prezentowaliśmy w jaki sposób gramy na nich oraz jakie dźwięki wydają (gitara, trąbka, skrzypce, saksofon, perkusja, fortepian). Tańczyliśmy dowolny taniec przy fragmencie utworu Antonia Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna. Wykonaliśmy liczne ćwiczenia słuchowe Wydobywamy dźwięki, Dźwięki wokół nas. Słuchaliśmy opowiadania Ewy Stadtmüller Koncert, rozmawialiśmy na temat opowiadania. Przeprowadziliśmy ćwiczenia graficzne rozwijające sprawność manualną – Kolorowa trąbka lub gitara. Dzieci malowały a następnie ozdabiały szablony gitary lub trąbki elementami zdobniczymi według własnych pomysłów. Biedronki pilnie uczyły się piosenki Gra muzyka.