Luty rozpoczęliśmy próbą odpowiedzi na pytanie "Kim będę kiedy dorosnę?" Misie opowiadały o tym, jakie zawody wykonują ich rodzice, a także czy dzieci chcą wykonywać podobne czy zupełnie inne profesje. Ćwiczyliśmy w ten sposób formułowanie dłuższych wypowiedzi. Okazuje się, że dawniej były zawody, które dzisiaj już nie występują i odwrotnie. Obecnie powstały takie, które wymusił czas i potrzeby ludzi np. podwodny dostawca pizzy. Poznaliśmy również cuda techniki wokół nas, które zmieniały się na przestrzeni lat. Dzieci miały za zadanie połączyć w pary stare i nowe przedmioty, spełniające te same zadania. Poznaliśmy wielkiego wynalazcę - Leonarda da Vinci i jego dzieła. Ustaliliśmy jaka jest różnica między wynalazkiem, a odkrywcą.
Drugi tydzień to czas poświęcony książkom. Misie opowiadały, czy mają swoje ulubione książki i postacie z bajek. Znają różnicę między biblioteką a księgarnią. Potrafią powiedzieć, jakie rodzaje książek możemy w nich znaleźć. Pod koniec tygodnia odwiedziliśmy bibliotekę miejską, żeby lepiej poznać jej możliwości - więcej w osobnym poście.
Trzeci tydzień był wyjątkowy. W czwartek odbył się w naszej grupie bal karnawałowy. W tym tygodniu rozmawialiśmy również na temat strojów karnawałowych, ćwiczyliśmy wypowiedzi związane z e strojami, jakie założymy na bal. Ćwiczyliśmy dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 oraz porównywaliśmy liczby. Tworzyliśmy własne stroje, wcielając się w projektantów mody, a pod koniec tygodnia wykonaliśmy pączki z masy solnej, które były tak podobne do prawdziwych, że wiele osób chciało ich skosztować.
Gdzie puka sztuka? Na to pytanie próbowaliśmy odpowiedzieć w ostatnim tygodniu lutego. Misie dowiedziały się, że sztuka to: kino, teatr, filharmonia, muzeum oraz literatura. Każdy dzień tygodnia poświęcony był innemu rodzajowi sztuki. Bawiliśmy się w teatr, pisaliśmy własne książki, byliśmy orkiestrą, którą dyrygował dyrygent, a do samodzielnie wykonanego muzeum zaprosiliśmy całe przedszkole a nawet rodziców.
Poznaliśmy w tym miesiącu literki: c, p, r.