Marzec rozpoczęliśmy próbą odpowiedzi na pytanie "co łączy kurę i dinozaura?" Okazuje się, że miały wiele wspólnego z różnymi gatunkami: miały ostre zęby jak pies (niektóre były mięsożerne), miały łuski lub pióra jak ryba lub kura oraz składały jaja jak ta ostatnia. Okazuje się, że najbliżej spokrewnionymi z dinozaurami zwierzętami są krokodyl (gad) i kura (ptak). Misie poznały nazwy wielu dinozaurów zarówno mięsożernych jak i roślinożernych. Dowiedzieliśmy się jak wygląda praca paleontologa, który w czasie wykopalisk na całym świecie znajduje różne ślady bytność tych ogromnych gadów.
Drugi tydzień prowadziliśmy rozmowy o pogodzie, zgodnie z przysłowiem "w marcu jak w garncu". Przeliczaliśmy w zakresie 10 rozwijając umiejętności dodawania i odejmowania. Poznaliśmy również piosenkę o marcu. Mówiliśmy również o wielkiej sile żywiołów, gdzie dosłownie znaleźliśmy się w środku tornada i zawieruchy śnieżnej. Robiliśmy eksperymenty z wodą i poznaliśmy powiedzenia i przysłowia związane z pogodą i marcem. Poza tym ćwiczyliśmy, by dbać o naszą tężyznę fizyczną. Chłopcy nie zapomnieli również o obchodach Święta Kobiet.
Kolejny tydzień poświęcony był wiośnie. Mówiliśmy o tym, co dzieje się na świecie, w przyrodzie, jakie ptaki do nas wracają z ciepłych krajów, jakie kwiaty są pierwszymi, które rosną. Ćwiczyliśmy wiedzę dotyczącą znaczenia słów, poszukując takich, które są takie same w wymowie ale inne w znaczeniu np. pączek, zamek czy kotek. Okazało się, że Misie mają sporą wiedzę w tym zakresie.
21.04 całe przedszkole obchodziło pierwszy dzień wiosny, o czym można poczytać w innym poście.
Kolejny dzień to Dzień Wody. Starszaki bardzo dobrze wiedzą jak należy dbać o planetę i jak szanować wodę, by jej nie zabrakło. W tym tygodniu tematem przewodnim było dowiedzieć się z czego to jest zrobione. Dlatego też obejrzeliśmy film o Biskupinie, gdzie można było zobaczyć, jak ludzie radzili sobie dawniej, czym pracowali. Dowiedziały się jak powstaje wełna i wykorzystały ją do wykonania pracy plastycznej. W piątek ustaliliśmy w jaki sposób wykonuje się chleb i sami go przygotowaliśmy, by później zjeść ze smakiem.
Koniec marca rozpoczęliśmy wycieczką do MWiKu, gdzie dowiedzieliśmy się, skąd bierze się woda w kranach naszych domów. W kolejnym dniu starszaki miały spotkanie z panią Dorotą, prywatnie mamą naszego Pawła, a na codzień pracownikiem PZU, która opowiedziała nam o tym, jak pomagać innym osobom, szczególnie jeśli tego bardziej potrzebują, np. osobom niepełnosprawnym. Tydzień tematycznie dotyczył zwierząt i tego, o czym one mogą marzyć. Przypomnieliśmy sobie nazwy zwierząt dużych i małych, ich miejsca zamieszkania, po co są one potrzebne człowiekowi i jak on powinien i nie dbać.
W marcu poznaliśmy literki: n, f, g, w.