Marzec. Tydzień III, IV i V.
05 kwietnia 2016 r. misie
Marzec. Tydzień III, IV i V.
W pierwszym tygodniu trudna była realizacja zadań programowych w związku z niską frekwencją dzieci.
Przygotowywaliśmy się na powitanie wiosny, mówiliśmy o zwiastunach zbliżającej się nowej pory roku, słuchaliśmy ciekawostek o przedwiośniu. Uczestniczyliśmy w ramach innowacji
„ W świecie wierszy Jana Brzechwy” w przedstawieniach wierszy tego autora . Występowały wszystkie panie z grup przedszkolnych. Zabawa była przednia, o czym można się przekonać
w zakładce Bawimy się razem. Z powodu konieczności łączenia oddziałów przedszkolnych część zaplanowanych działań została przełożona na ostatni tydzień marca.
W IV tygodniu tego miesiąca wiele działo się w misiowej grupie. 21 marca tradycyjnie witaliśmy nową porę roku. Przedszkolaki i panie w ten dzień ubrane były wyjątkowo śmiesznie i kolorowo. Były wesołe tańce i zabawy na znak radości. Następnie wyruszyliśmy w pięknym, barwnym korowodzie ze śpiewem na ustach i przy dźwiękach instrumentów , na czele pochodu była Marzanna i Gaik. Dzieci ogarnęła radość słychać były okrzyki: „Precz zimo zła- witaj wiosno”.
Mamy nadzieję, że udało nam się pożegnać zimę na długo. Więcej informacji w zakładce Bawimy się razem.
Kolejnego dnia do naszej grupy przyjechali goście z Wrocławia. (opis szczegółowy tego wspaniałego spotkania w zakładce aktualności -podsumowanie projektu).
Następne dni upłynęły nam na przygotowaniach do Św. Wielkiej Nocy. Były zabawy z jajkiem, wykonywaliśmy stroiki, rozmawialiśmy dużo na temat tradycji i zwyczajów pielęgnowanych w naszych domach. Ćwiczyliśmy grafomotorykę i umiejętności matematyczne. W piątek uczyliśmy się składać życzenia świąteczne.
W ostatnim tygodniu marca wróciliśmy do zadań zaplanowanych wcześniej. Zorganizowaliśmy mini quiz wiedzy na temat oznak wiosny. Wykonywaliśmy zadania w kartach pracy, uczyliśmy się nowej piosenki pt: „Pobudka”. Poznaliśmy pojęcia oś symetrii w czasie zabaw z lusterkiem. Wykonaliśmy pracę plastyczną, nabywając nowe doświadczenia w posługiwaniu się kroplomierzem i tuszem. Obserwowaliśmy wspaniałe, symetryczne prace, patrząc na prace Misie dawały upust swojej wyobraźni. Dzieci były pod wielkim wrażeniem wyczarowanych obrazków.
W rankach przy muzyce rysowaliśmy różnymi częściami ciała, tzw. leniwą ósemkę. To ćwiczenie warto powtarzać każdego dnia również w domu dlaczego? Oto odpowiedź, którą warto przeczytać i poćwiczyć.
- ĆWICZENIA NA PRZEKRACZANIE LINII ŚRODKA
1. Ruchy naprzemienne
2. Leniwe ósemki dla oczu
Wyciągnij przed siebie lewą rękę, zaciśnij pięść a kciuk skieruj do góry, narysuj płynnym nieprzerwanym ruchem w powietrzu po kształcie położonej ósemki (symbol nieskończoności) wodząc oczami za ręką- głowa nieruchomo. Zacznij pośrodku, rysuj w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara - do góry, z tyłu i dookoła, i z powrotem do środka, a teraz zgodnie ze wskazówkami - do góry, z tyłu, dookoła i z powrotem do środka. Zakreśl ósemkę po 5 razy każdą ręką osobno lub 5 razy dwiema rękami razem.
Leniwe ósemki - koordynacja wzroku, obwodowe widzenie, aktywizacja mózgu dla przekraczania środkowej wizualnej linii, integracja półkul mózgowych, mechanizm czytania (ruch oczu z ewej do prawej), rozpoznawanie znaków przy pisaniu, płynność pisania, czytanie ze zrozumieniem, poprawiają poczucie równowagi, zdolność postrzegania obydwoma oczyma.
Inne odmiany tego ćwiczenia:
Pisanie ręką w powietrzu: Trzymaj kciuk na wysokości oka w linii środkowej ciała na odległość łokcia. Trzymając głowę nieruchomo zakreślaj kciukiem poziome ósemki
w powietrzu, wodząc za palcem wzrokiem .Powtórz ćwiczenie po 3 razy każdą ręką.Potem połącz oba kciuki tworząc X. Koncentrując się na środku X śledź złączone kciuki
zakreślając nimi leniwą ósemkę.
Słoń: Wykonuj te same ruchy co przy „leniwych ósemkach", tak jakby robił to słoń. Połóż lewe ucho na lewym ramieniu i patrz wzdłuż wyciągniętego ramienia- trąby słonia.
Śledź wzrokiem ruch końców palców, które malują wzór leniwej ósemki
Pisanie symetryczne oburącz-ćwiczenie to wymaga wykorzystania obydwóch półkul mózgowych, poprawia orientację w przestrzeni, ułatwia zapamiętywanie.
Zacznij od prostych rysunków : choinka, domek, rząd serc - jedno pod drugim itp., wykonuj lustrzane ruchy rąk ( np. lewą stronę choinki - rysuj lewą ręka, prawą stronę - prawą ręką).
Czwartek był dniem wyjątkowym odbyły się bowiem w naszej grupie zajęcia prowadzone przez panią Anetkę i Gosię w ramach obchodów „Światowego Dnia Autyzmu” (o tym wydarzeniu można przeczytać w osobnym newsie).
Piątek to już był dzień kwietniowy. W naszej sali zagościł kącik nowego miesiąca, rozmawialiśmy o pochodzeniu nazwy Kwiecień, podziwialiśmy gałązkę drzewa owocowego, która lada dzień obsypie się kwiatami. Utrwalaliśmy kolejność nazw pór roku. Nie mogło zabraknąć żartów w prima aprilis, takich śmiesznych, bez złośliwości.