Bajko wyjdź z TV! - Kraina Lodu
20 stycznia 2017 r. biedronki
W styczniu Biedronki wraz z Anną, Elzą, Olafem oraz innymi bohaterami z ostatnimi czasy najpopularniejszej bajki na świecie przeniosły się do niezwykłej krainy, w której wszystko było pokryte lodem. Przygoda z bajką rozpoczęła się już na początku drugiego tygodnia stycznia. W poniedziałek dzieci przyniosły różnorodne gadżety związane z filmem animowanym w tym książki, skarbonki, lalki, puzzle, pierścionki, szminki, gry planszowe, a nawet kubeczki i butelki z wodą. W tym dniu dzieci uczyły się przede wszystkim dzielenia zabawkami przyniesionymi z domu, a także formułowania dłuższych wypowiedzi poprzez opisywanie przyniesionych przedmiotów. Tego dnia dzieci poznały różne właściwości wody, a także proces powstawania lodu. Najpierw włożyliśmy do pojemniczków różne figurki, potem zalaliśmy je wodą, aż w końcu wsadziliśmy do zamrażarki. We wtorek organizowane były zabawy muzyczne przy muzyce z „Krainy lodu”, dzieci m.in. miały okazję stworzenia własnej orkiestry instrumentalnej do słynnej piosenki „Mam tę moc”. Tego dnia wyciągnęliśmy nasze miseczki z wodą z zamrażarki, z której ku naszemu zdziwieniu powstał lód. W środę poprzez przejście przez magiczną bramę wszystkie dzieci, a raczej Olafy, Elzy, Sveny i Anny przeniosły się do krainy lodu gdzie czekała na nich według niektórych „prawdziwa” Elza. Królowa zaprosiła dzieci w niezwykłą podróż po krainie, po której poruszały się m.in. latającym dywanem. W lodowej krainie nie mogło zabraknąć zabawy na śniegu. Żeby dostać się do miejsca, w którym znajdował się najbardziej puszysty śnieg w krainie dzieci musiały przejść przez rwącą rzekę, a mogły zrobić to jedynie po przez stąpanie po cienkich krach lodu. Gdy już dotarły na miejsce zaczęło się wspólne lepienie bałwana tym razem jednak nie był to bałwan z kulek, a z dzieci, które turlały się po ścieżce pełnej śniegu, nie mogło także zabraknąć standardowej bitwy na śnieżki. Po powrocie do przedszkola magicznym balonem sprawdziliśmy co przez noc stało się z naszym lodem. W czwartek prowadzone były śnieżynkowe zabawy matematyczne m.in. podczas których dzieci miały możliwość ćwiczenia umiejętności tworzenia zbiorów według określonej cechy, przeliczania w zakresie 5, tworzenia rytmów. W piątek nastąpiło podsumowanie tematu poprzez wspólne wykonanie pracy plastycznej na dużym kartonie.