BAJKO WYJDŹ Z TV – MINIONKI CHCĄ UKRAŚĆ KSIĘŻYC
21 lutego 2017 r. biedronki
W trzecim tygodniu lutego realizowany był projekt pt. „Bajko wyjdź z TV – Minionki jak ukraść księżyc”, podczas którego Biedronki przerabiały dosyć trudny temat, bo temat związany z kosmosem. Nasze dzieci udowodniły jednak, że żaden temat nie jest im straszny a wiedzę chłoną jak gąbka wodę. W poniedziałek już wchodząc do szatni Biedronki mogły przenieść się do innego świata słuchając kosmicznej muzyki i oglądając pokaz świateł. Na tablicy w sali został wywieszony plakat przedstawiający układ słoneczny. Panie nic nie wspominały na jego temat. Czekały na reakcje dzieci, które same zaczęły podchodzić do plakatu i dyskutować na jego temat: „tu jest planeta, a to jakaś duża kulka ognia (słońce) o a tu widać jakiegoś kosmitę, ja też będę kiedyś kosmitą i polecę na księżyc, a co to takiego?” Pani tylko słuchała z zaciekawieniem i notowała pytania dzieci, na które odpowiedziała podczas zajęć. Tak, więc Biedronki dowiedziały się jak wygląda księżyc, jak gorące jest słońce, jakie planety należą do naszego układu słonecznego, jaka jest różnica pomiędzy kosmitą a kosmonautą, jak wygląda i nazywa się strój kosmonauty. Dzieci obejrzały również film, na którym przedstawiony był start rakiety. Poznały także przyrząd, dzięki któremu można zobaczyć księżyc z bliska, a następnie same postanowiły zbudować teleskop. We wtorek nasze Biedronki próbowały rozgryźć to, dlaczego księżyc raz jest rogalikiem a innym razem okrągłym pączkiem. Zapoznały się również z następstwami pory dnia. W środę sala przepełniła się Minionkami, wszystkie dzieci ubrane na żółto postanowiły podbić księżyc. Jednak żeby stać się prawdziwym kosmonautom trzeba być bardzo sprawnym fizycznie i przejść szereg skomplikowanych ćwiczeń. Biedronki nie wiele się zastanawiając postanowiły podjąć się tego wyzwania. W czwartek każde dziecko miało okazję stworzyć swojego własnego Minionka z masy solnej, prowadzone były również zabawy z kolorem żółtym, dzięki którym nasze maluchy doskonaliły umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów. W piątek podsumowaliśmy projekt pracą plastyczną - każdy wykonał własną kolorową rakietę kosmiczną.