Album rodzinny Misiów
08 października 2017 r. misie
Pierwszy tydzień października poświęciliśmy na rozmowach na temat naszych najbliższych. W poniedziałek poznaliśmy drugą literkę "a" na podstawie słowa "aparat". Misie dowiedziały się, że aparaty fotograficzne nie zawsze były tak nowoczesne jak obecnie. Oglądały klisze fotograficzne oraz aparaty starego i nowego typu. Także w poniedziałek zaprosiliśmy do naszego przedszkola seniorów z DPD „Magnolia” na przygotowany specjalnie dla nich program artystyczny z okazji Dnia Osób Starszych (więcej o tej imprezie w zakładce „Razem”). We wtorek uczyliśmy się tradycyjnego tańca reszowskiego „Lasowiaka”, a następnie pozostając w temacie rodziny określaliśmy cechy osób w starszym wieku i nieco młodszych. Układaliśmy zdjęcia członków wybranej rodziny od najmłodszego do najstarszego, a potem rozmawialiśmy o członkach naszych rodzin, których później rysowaliśmy wykonując zadaną pracę plastyczną. Środa to zabawy ruchowe – tym razem wykorzystaliśmy do ćwiczeń koła hula-hop. Ćwicząc naszą współpracę, koordynację i gibkość rozwijaliśmy równocześnie wiedzę. Podzieleni na dwie grupy rozwiązywaliśmy zadania słowne, odkrywając w ten sposób ukryte słowo „tort”. Czwartek to czas na rozmowy o symbolach. Zastanawialiśmy się nad koniecznością powierzania dzieciom części obowiązków domowych. Misie wybierały znaki (symbole), które pomogły im opowiedzieć o czynnościach domowych, które należą do ich obowiązków. Rozmawialiśmy tego dnia o kolejnych etapach powstawania pisma; od obrazkowego po alfabet. Ustaliliśmy, że obecnie też używamy wielu symboli, które rozpoznajemy bez konieczności znajomości ich nazwy. Każde z dzieci miało możliwość stworzenia swojego symbolu – znaku, które po południu wspólnie odczytywaliśmy. Piątkowy poranek to ponowne ćwiczenia ruchowe – tym razem z wykorzystaniem krążków – ćwiczyliśmy szybkość, zwinność i orientację przestrzenną, a zakończyliśmy je zabawą w roboty. Było to wstępem do zadania w grupach. Każda z grup współpracując ze sobą, musiała stworzyć robota, który mógłby być pomocny w domu. Drużyny nazwały swoje konstrukcje i zaprezentowały je w korytarzu przedszkolnym.