Misiowe sporty zimowe
24 lutego 2018 r. misie
Trzeci tydzień lutego w grupie Misiów opanowała tematyką sportów zimowych. W poniedziałek za pomocą zagadek zadawanych przez dzieci poznawaliśmy nazwy dyscyplin sportowych wykonywanych zimą. Następnie wspólnie bawiliśmy się udając jazdę na sankach, nartach czy łyżwach.
We wtorek dzieci podczas zabawy przy piosence „Wesołe bałwanki” doskonaliły poczucie rytmu, umiejętność reagowania na zmiany tempa w muzyce oraz współdziałanie w grupie rówieśniczej. Podczas zajęć plastycznych stworzyły prace noszące tytuł „Zimowy krajobraz”, który na błękitnych kartkach namalowały palcami wykorzystując jedynie białą farbę.
Środa to jak zwykle zajęcia ruchowe – tym razem nadal wykorzystywaliśmy do ćwiczeń piłki oraz ławeczkę, po której Misie chodziły jak po sznurku, dbając o prawidłową postawę ciała i dokładność wykonywania zadania. Poza tym eksperymentowaliśmy z wodą w postaci lodu i śniegu. Ustalaliśmy, dlaczego topnieją, kiedy zamarzają i czemu nie wolno jeść śniegu? Przypomnieliśmy także zasady bezpiecznych zabaw zimowych.
W czwartek pozostaliśmy w tematyce bałwankowej; wysłuchaliśmy wiersza pt.: „Bal bałwanków” po czym kategoryzowaliśmy bałwany według podanej przez nauczyciela cechy. Owe działania były wstępem do zapoznania z cyfrą 8. Misie układały ósemki z drucików kreatywnych, rysowały w powietrzu, przeliczały bałwanki w zakresie ośmiu stosując zarówno liczebniki główne oraz porządkowe, wykonywały karty pracy związane z wprowadzoną tematyką. Podjęliśmy próbę podziału liczby na dwa osobne zbiory zróżnicowane pod względem elementów. Również w czwartek dzieci zapoznały się z kilkoma rodzajami wag: elektroniczną, szalkową, jubilerską, łazienkową oraz wagę dla niemowląt. Wybraliśmy się również na mini wycieczkę do kuchni przedszkolnej, gdzie pani Elwira opowiedziała nam o wykorzystaniu wagi w kuchni. Każde chętne dziecko mogło także zważyć się na wadze łazienkowej, a otrzymane wyniki porównywaliśmy ze sobą oraz wybrane osoby określały o ile jeden wynik jest wyższy lub niższy od poprzedniego.
Koniec tygodnia to podsumowanie zdobytej wiedzy, ćwiczenia ruchowe – tym razem ławeczkę wykorzystywaliśmy do wykonywania skoków zawrotnych oraz podciągania w leżeniu tyłem, a także wykonywaliśmy pracę plastyczną pt. „Dziwne ślady”. Wykorzystaliśmy do jej wykonania folię bąbelkową oraz tekturkę, które malowaliśmy farbami i odbijaliśmy na kartce papieru.