Projekty: Podsumowanie projektu eTwinning pt. "Let is celebrate spring together"
22 czerwca 2018 r. null
Projekt edukacyjny pt. „Razem świętujemy wiosnę ” ( Let's celebrate spring together!) realizowany był za pośrednictwem platformy internetowej „eTwinning” od marca do czerwca 2018 r. w grupie "Biedronek" i "Krasnali" we współpracy z placówkami oświatowymi z 4 krajów, tj. Turcji, Słowacji, Słowenii i Polski.
Projekt ten miał na celu przede wszystkim ukazanie narodowych i regionalnych tradycji związanych z nadejściem wiosny; rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w środowisku przyrodniczym oraz nawiązanie współpracy z placówkami krajowymi i zagranicznymi.
W ramach tego przedsięwzięcia dzieci mogły:
- poznać partnerów projektów i pozyskać informacje o krajach z których pochodzą;
- dokonywać obserwacji otoczenia, identyfikować zachodzące w nim zmiany oraz dzielić się własnymi spostrzeżeniami;
- wziąć czynny udział w obchodach „Pierwszego dnia Wiosny” (przygotować małe symbole zimy- "Marzanny", włożyć do pudełka i wysłać w daleką podróż; rozwiązać tematyczne zagadki, zaprezentować tańce z rekwizytami, udać się na wspólny spacer z Panią Wiosną po najbliżej okolicy i rozdawać przechodniom wykonane kwiaty, a także porozmawiać z reporterami lokalnego Radia Park;
- poszukiwać i nazywać pierwsze zwiastuny wiosny;
- przyczynić się do organizacji zielonego kącika poprzez umieszczenie w nim zasadzonych roślin i ich systematyczną pielęgnację ;
- wykonać grupowy plakat prezentujący kolorowe kwiaty;
- nauczyć się choreografii i zaprezentować taniec do utworu A. Vivaldiego pt. „Wiosna”, podczas spotkania z rodzicami z okazji ich święta;
- sprawdzić, kto mieszka na łące i na tej podstawie ułożyć wiosenną historię;
- eksperymentować z kolorami;
- obserwować aktywności realizowane przez ich kolegów za pośrednictwem platformy eTwinning i dzielić się własnymi opiniami.
Prowadzone aktywości przyczyniły się do poznania przez dzieci tradycji obchodów nadejścia wiosny w otoczeniu swoim i partnerów z kraju oraz zagranicy, rozbudzenia zainteresowań środowiskiem naturalnym, rozwoju ekspresji tanecznej, umiejętności plastycznych i wyobraźni, a także wywołały szereg pozytywnych emocji poprzez ukazanie walorów wiosennej pory roku i umożliwianie ekspolorowania otoczenia.