Projekty: Podsumowanie projektu eTwinning "Around the world" ( "Dookoła świata")
24 czerwca 2018 r. dinusie
Projekt ten realizowany od maja do czerwca 2018 r. w grupie „ Dinusów”, wspólnie z The Vine Inter-Church Primary School (grupą przedszkolną w Cambridge) za pomocą platformy internetowej eTwinnng, miał na celu:
- pogłębienie wiadomości nt. zróżnicowania świata pod względem społecznym, kulturowym i przyrodniczym; - zwrócenie uwagi na piękno otaczającego nas świata;
- rozwijanie umiejętności poszukiwania informacji, kojarzenia i analizowania;
- pobudzanie wyobraźni i kreatywnego działania poprzez wykonywanie zadań odnoszących się do różnych obszarów aktywności;
- podtrzymanie pozytywnej współpracy między dwoma placówkami oświatowymi tj., Publicznym Przedszkolem nr 21 w Kędzierzynie- Koźlu oraz The Vine Inter-Church Primary School, zgodnie z założeniami programu współpracy międzynarodowej eTwinning.
W ramach tego projektu zrealizowano 5 obszarów tematycznych:
-mapy i flagi (prezentacja mapy świata oraz flag krajów z różnych kontynentów; wspólne wyszukiwanie na mapie określonych państw, dokonywanie porównywania flag oraz odtworzenia wybranych podczas działań plastycznych),
-ludzie na świecie (porównywanie wyglądu ludzi, strojów, sposobów powitania),
-rozrywka (poznanie różnych form spędzania wolnego czasu w danych krajach/ słuchanie muzyki i nauka dowolnego tańca z innego państwa), -zwierzęta (wyszukiwanie zwierząt w książkach, omawianie ich wyglądu i trybu życia / identyfikowa-nie różnic między zwierzętami i ich środowiskiem, formułowanie ciekawostek),
-jedzenie (zapoznawanie się z wybranymi przysmakami z dowolnego kraju).
Podczas omawiania poszczególnych zagadnień wykorzystywano wiele aktywności ( m.in. muzyczną, plastyczną, ruchową, taneczną, teatralną, matematyczną, językową, przyrodniczą) umożliwiając tym samym stymulację wieloaspektowego rozwoju. Podopieczni mogli wykonywać dowolne flagi, witać się w innym języku, poznać układy choreograficzne wybranych tańców, wykonać afrykańską biżuterię, odgrywać role podczas zabaw teatralnych z wykorzystaniem pacynek, rozwiązywać i formułować tematyczne zagadki, poznawać smaki egzotycznych owoców, a także tworzyć z ich użyciem kompozycje ( do tego ostatniego zadania przyłączyła się grupa "Krasnale").
Starano się wzbudzać postawę tolerancji i szacunku dla odmienności ludzkiej, otwartości na drugiego człowieka, przede wszystkim w kontekście wyglądu, zachowania i języka, poprzez wspólne rozmowy, scenki z wykorzystaniem pacynek.
W trakcie realizacji poszczególnych działań koncentrowano się na pobudzaniu kreatywności, rozwijaniu wyobraźni oraz umiejetności współpracy. Dokonywano także podsumowania prowadzonych zadań oglądanie zdjęć, filmików oraz prezentacji multimedialnych z powadzonych zadań projektowych zamieszczonych na platformie eTwinning).
Do efektów z prowadzonych działań należy zaliczyć:
- wzrost wiedzy związanej z wyglądem ludzi na świecie, sposobem spędzania przez nich wolnego czasu, spożywanymi przysmakami,
- opracowanie interesujacych informacji dotyczących wyglądu i życia zwierząt,
- poszerzenie zasobu słownictwa w języku angielskim,
- nabycie umiejętności dostrzegania różnic, selektywnego poszukiwania i analizowania danych treści przez dzieci,
- upłynnienie współpracy pomiędzy wychowankami.