(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)
Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO)
administrator serwisu internetowego https://www.archiwum.pp21.kk.edu.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem,
dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego
w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje
następującą politykę prywatności :
Plan pracy na styczeń
Tydzień pierwszy – W krainie baśni.
Interesujemy się książką
Organizowanie w sali kącika książek − systematyczne wzbogacanie kącika o nowe pozycje z zakresu literatury dziecięcej − zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustrację − przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracania stron, oglądania tekstu. Wzbudzanie zainteresowania literaturą − słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów − tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się z obrazków lub tekstu ułożonego przez nie, a zapisanego przez nauczyciela.
Tydzień drugi: Zimowe potrzeby ptaków
Poznajemy przyrodę
Zima − dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach − nazywanie ptaków odwiedzających karmnik − zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami − rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.
Tydzień trzeci: Rodzice rodziców
Nasze rodziny
Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym − przygotowanie programu artystycznego, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi.
Tydzień czwarty: Egzotyka na talerzu
Poznajemy przyrodę
- rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa egzotyczny
- nazywanie przetworów z owoców i warzyw, samodzielne wykonywanie wybranych,
- poznawanie wybranych owoców egzotycznych.
Zdrowie na talerzu – poznawanie zdrowych potraw z kukurydzy.
Plan pracy na miesiąc luty
Tydzień pierwszy
Nasze bezpieczeństwo na co dzień
Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów
− poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienia się w miejscach niedozwolonych, np.: przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.
Dbamy o nasze zdrowie
Dbałość o higienę
− ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),
− przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
Tydzień drugi
Nasza edukacja matematyczna
Organizacja przestrzeni i czasu
− dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
− nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
− zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy
− poznawanie wybranych mierników czasu – od starożytności do dnia dzisiejszego
− nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, i nocy,
− odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze.
Tydzień trzeci
Poznajemy przyrodę
- rozpoznawanie i nazywanie warzyw po smaku i dotyku,
- nazywanie zmysłów człowieka i wyjaśnianie ich roli w poznawaniu przyrody,
- założenie hodowli nowalijek,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.
Bezpieczeństwo
- dbanie o bezpieczeństwo w kontaktach z innymi osobami,
- uzmysłowienie potrzeby przekazania komuś zaufanemu informacji w razie poczucia zagrożenia.
Wzmacnianie więzów w rodzinie
- kultywowanie tradycji, zwyczajów –obchody Dnia Zakochanych.
Tydzień czwarty
Nasza Ziemia
Poznawanie świata
− poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa:
− wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz,
− poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Mars, Wenus; słuchanie ciekawostek na ich temat,
− gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem,
− poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma,
− poznawanie ciekawostek, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca.
Plan pracy na miesiąc marzec
Tydzień pierwszy
Poznajemy przyrodę
Wiosna
− poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt
− dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji
− nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania.
Tydzień drugi
Poznajemy przyrodę
Zima
− poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości,
− poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie.
Jesteśmy Polakami
Rozwijanie poczucia przynależności narodowej
− poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych.
Tydzień trzeci i czwarty
Poznajemy przyrodę
Wiosna
− obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy),
− poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach.
Tydzień piąty
Poznajemy przyrodę
Wiosna
− obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
− poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach,
- rozpoznawanie i nazywanie warzyw po smaku i dotyku oraz ich zastosowanie i wykorzystanie przez człowieka.
WRZESIEŃ
1.Po wakacjach w przedszkolu
2.Moja grupa
3.Droga do przedszkola
4.Idzie jesień ....przez las i park
PAŹDZIERNIK
1. Idzie jesień....przez ogród i sad
2.Idzie jesień do zwierzat
3.Co z czego otrzymujemy
4.Idzie jesień z deszczem.
LISTOPAD
1.Moja rodzina
2.Mój dom
3.Moje prawa i obowiązki
4.Moje zdrowie i bezpieczeństwo
Plan pracy na grudzień
Tydzień pierwszy. Temat tygodnia: Co robić w taki smutny czas?
Poznajemy przyrodę
Jesień
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.
Dbamy o nasze zdrowie
Dbałość o higienę
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),
- przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
Tydzień drugi. Temat tygodnia: Nadeszła zima
Poznajemy przyrodę
Zima
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie,
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne,
- poznawanie wybranych właściwości śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie.
Tydzień trzeci. Temat tygodnia: Święta tuż-tuż
Nasze rodziny
Wzmacnianie więzów w rodzinie
- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy,
- wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
Innowacja pedagogiczna
Grudzień – świąteczne potrawy.
1.Pierniczki pachnące dalekimi podróżami...
Kluczowe słowa: piernik, korzenie, bakalie, zapachy przypraw, skąd mamy przyprawy.
Zadania: c.d. tematu mąka- wałkowanie, wykrawanie, pieczenie i ozdabianie; upominek dla
najbliższych.
2.Tradycja kolacji wigilijnej, wigilijne potrawy
Kluczowe słowo: nazwy potraw, post, (makowiec albo kluski z makiem i bakaliami).
Zadania: nakrywanie do stołu, serwetki, sztućce, (mak i makówka, wielkość ziaren).
Tydzień czwarty. Temat tygodnia: Woda - źródło życia i zdrowia
Poznajemy przyrodę
- wyjaśnianie roli wody w życiu ludzi i zwierząt,
- badanie zjawisk związanych z przyrodą nieożywioną, np. badanie zmian stanów skupienia wody.