(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)
Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO)
administrator serwisu internetowego https://www.archiwum.pp21.kk.edu.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem,
dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego
w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje
następującą politykę prywatności :
STYCZEŃ
Tydzień I- W krainie baśni
1. Wzbudzanie zainteresowania literaturą
− słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich;
− odpowiada na pytania dotyczące utworu literackiego;
− recytowanie, indywi- dualnie i zespołowo, krótkich wierszy.
2. W świecie sztuki - Literatura i czasopisma
Kontakt z literaturą czasopismami:
− oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki;
− słuchanie czytanych przez nauczyciela lub lektora fragmentów literatury z odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego.
Tydzień II- Owoce egzotyczne
1. Dbamy o nasze zdrowie
- spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczenie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczanie picia napojów gazowanych);
− przezwyciężenie niechęci do nieznanych potraw.
2. Zabawy kulinarne
- przygotowywanie posiłku ( sałatka owocowa);
- spożywanie przyrządzonej potrawy.
Tydzień III Moja babcia i mój Dziadek
1. Podawanie informacji na temat swojej rodziny
− nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek
− podawanie powiązań między członkami rodziny, np. Babcia to mama mamy lub mama taty.
2. Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym
− uczestniczenie w krótkich programach artystycznych.
Tydzień IV- Ptaki zimą
1. Poznajemy przyrodę
Zima
− dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach;
− nazywanie ptaków odwiedzających karmnik;
− zwracanie uwagi na ostrożność w kontak- tach z chorymi zwierzętami, np. ptakami;
− rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.
LUTY
Tydzień I - Zimo, baw się z nami!
1. Zima:
− obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie;
− poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie.
2. Nasze bezpieczeństwo na co dzień:
− poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu, bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie;
- uświadomienie niebezpieczenstw wynikających z nieprzestrzegania zakazów.
Tydzień II- Tak mija czas.
1. Organizacja przestrzeni i czasu:
− dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
− nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc.
Tydzień III- Czy jesteśmy sami w kosmosie?
1. Poznawanie świata :
− poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Mars, Wenus; słuchanie ciekawostek na ich temat;
− gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem;
− poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma.
TYDZIEŃ I Nadszedł marzec
Poznajemy przyrodę - Wiosna
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy).
- utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech przedwiośnia
- rozwijanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności liczenia
TYDZIEŃ II Puszysty kotek, gładki kotek
Poznajemy przyrodę
− poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu; karmienia ich, wyprowadzania na spacer
− naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt domowych, ich odgłosów.
- poznawanie dużych i małych zwierząt domowych (kota)
- poznawanie zwyczajów zwierząt domowych − kota
TYDZIEŃ III Nadchodzi wiosna
- poznanie ciekawostek z życia ptaków wiosną (budowanie gniazd) – zapoznanie z wyglądem i zwyczajami bociana
- określanie wielkości przedmiotów
Dbamy o nasze zdrowie
- przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach.
- zachęcanie do obserwowania przyrody
TYDZIEŃ IV To już Wielkanoc
Nasze rodziny
- wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny.
- zapoznanie z symbolami związanymi ze świętami wielkanocnymi, poznawanie wielkanocnych tradycji
- utrwalenie wiadomości na temat świąt wielkanocnych,
TYDZIEŃ I Poznaję świat wokół mnie
- poznawanie świata poprzez zmysły,
- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, zapachu, wzroku, słuchu,
- rozróżnianie dźwięków,
- słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,
- słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich,
- rozwijanie umiejętności obserwowania.
TYDZIEŃ II Egzotyczne spotkania
Poznajemy przyrodę
- poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych,
- utrwalanie nazw, wyglądu i zachowania niektórych zwierząt egzotycznych,
- kształtowanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego.
TYDZIEŃ III Wiosna na wiejskim podwórku
Poznajemy przyrodę
- poznanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
- utrwalanie nazw i wyglądu różnych zwierząt hodowanych na wsi,
- rozwijanie orientacji przestrzennej.
TYDZIEŃ IV Przedszkolne ABC zdrowia
Dbamy o nasze zdrowie
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
- przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach
- dbanie o higienę poprzez:
· codzienne mycie całego ciała
· mycie zębów po posiłkach
· mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu
· zachowanie porządku w miejscu zabawy.
- spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczenie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczenie napojów gazowanych).
TYDZIEŃ I- Chronimy przyrodę
Ochrona przyrody
- nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew,
- wyrzucanie śmieci do kosza,
- segregacja śmieci,
- niedeptanie trawników, klombów z kwiatami,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego opowiadania.
TYDZIEŃ II Wiosna, wiosna już na łące
Wiosna
- oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno,
- zdobywanie wiadomości na temat życia zwierząt,
- dostrzeganie bogactwa roślin i zwierząt w ekosystemie łąki
TYDZIEŃ III - Nasi rodzice
Nasze rodziny
- organizowanie świąt o charakterze rodzinnym,
- rozwijanie mowy,
- uczestniczenie w krótkich programach artystycznych,
- aktywne uczestniczenie we wszystkich zabawach przy muzyce,
- poznanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola,
- zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych poprzez poznawanie nowej techniki,
- poznanie czynności, jakie wykonują osoby,
TYDZIEŃ IV- Tacy sami, a jednak różni
Nasza grupa
- rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
- organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach do zabaw,
- wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek.
- rozwijanie zainteresowań poprzez zabawy
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci.
Tydzień I Spotkanie z baśnią i teatrem.
- wzbudzanie zainteresowania literaturą
- słuchanie wierszy, opowiadań
- odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- czynne uczestnictwo w recytacji, inscenizacji wierszy Jana Brzechwy
- udział w przedstawieniach teatralnych:
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych
- naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt,
- oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu
Tydzień II Już lato
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie,
- rozwijanie mowy
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą.
- gra na instrumentach perkusyjnych
- wyrażanie muzyki ruchem
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
- rozwijanie wrażliwości słuchowej
- słuchanie utworów wokalnych lub instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej.
Tydzień III Podróże małe i duże
- poznanie zasad bezpieczeństwa, przestrzeganie ich,
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych pojazdów: lądowych, wodnych, powietrznych,
- poznawanie zasad właściwego zachowania się w czasie korzystania ze środków transportu.
- poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego.
Tydzień IV Na wakacje czas, słońce woła nas
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych − naśladowanie ruchów, gestów ludzi, zwierząt.
- uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów
- poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:
- nieoddalanie się od rodziców (opiekunów) w miejscach publicznych.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ - WRZESIEŃ
TYDZIEŃ PIERWSZY - Nasza grupa
Podawanie informacji o sobie:
− podawanie swojego imienia, nazwiska;
− określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć.
Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych:
- ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni;
- zakładanie ubrań, butów;
- korzystanie z toalety;
- spożywanie posiłków;
- prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem.
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie:
- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad, regulujących współżycie w grupie.
TYDZIEŃ DRUGI –Jestem przedszkolakiem
Ulubione zabawy:
- rozpoznawanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
- ćwiczenia w mówieniu;
- rozwijanie orientacji przestrzennej;
- rozwijanie umiejętności wokalnych;
- utrwalanie imion i nazwisk dzieci z grupy;
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów obowiązujących w przedszkolu.
TYDZIEŃ TRZECI- Uliczne sygnały
Środki transportu:
- zapoznawanie się z różnymi środkami transportu: lądowego, wodnego, powietrznego;
- poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych;
- zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego, z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury i wycieczek;
- poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji.
TYDZIEŃ CZWARTY -Nadeszła jesień
Poznajemy przyrodę – Jesień:
-oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich; wyjaśnianie zjawiska usychania liści;
-zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody; wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny niestandardowy sposób;
-poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznik jadalny, maślak) i niejadalnych (np. muchomor sromotnikowy);
- zaznajamianie ze sposobami przygotowywania się do nadchodzącej zimy przez zwierzęta (odlatywanie do Afryki, gromadzenie zapasów, zasypianie), poprzez prezentację wybranych przykładów ( np. jeża, wiewiórki,bociana);
zwracanie uwagi na zmiany wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.
Październik
Tydzień I- Jesień w sadzie.
Jesień
Tydzień II- Dary ogrodu.
Poznajemy przyrodę
Tydzień III- Nasze rodziny
Podawanie informacji na temat swojej rodziny
Tydzień IV- Domowi ulubieńcy
Przyroda w sali, w domu
LISTOPAD
Tydzień I- Pieczywo w naszej diecie
Poznajemy etapy powstawania mąki
Tydzień II- Dbamy o nasze zdrowie
Zdrowa żywność
Dbałość o higienę
Zapobieganie chorobom
Tydzień III- Domy i domki
Poznawanie swojej miejscowości
Poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola
Doświadczenia konstrukcyjno-techniczne
Tydzień IV- Urządzenia elektryczne
Doświadczenia konstrukcyjno-techniczne
Urządzenia gospodarstwa domowego
GRUDZIEŃ
TYDZIEŃ PIERWSZY: Na jesienny, smutny czas
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
Uczestniczenie w zabawach
TYDZIEŃ DRUGI: Nadchodzi zima
Zima
TYDZIEŃ TRZECI: Święta tuż tuż
Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym
Wzmacnianie więzów w rodzinie