(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)
Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO)
administrator serwisu internetowego https://www.archiwum.pp21.kk.edu.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem,
dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego
w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje
następującą politykę prywatności :
Drodzy Rodzice!
Coraz więcej dzieci przychodzi do przedszkola z opóźnionym rozwojem mowy, który diagnozowany jest dopiero w trakcie roku szkolnego. Zanim dziecko zaadoptuje się do nowego miejsca i nowej pani oraz zanim nauczycielka pozna dziecko na tyle, żeby stwierdzić, że deficyt mowy oraz inne trudności komunikacyjno-społeczne nie wynikają z np. nieśmiałości, mijają tygodnie. Czy dziecko i jego emocje mają na to czas? Nie.
Mowa dziecka na przełomie 2 i 3 roku życia określana jest w literaturze… czytaj dalej
Wpływ wad wymowy na proces czytania dziecka w młodszym wieku szkolnym
Na całokształt rozwoju dziecka i jego powodzenia w szkole w dużej mierze wpływa mowa, która jest podstawowym atutem w nawiązywaniu kontaktów społecznych, daje możliwość komunikacji, stanowi narzędzie w zdobywaniu informacji, pozwala na wyrażanie własnych sądów, uczuć i upodobań. Dziecko , które idzie do pierwszej klasy, powinno wymawiać wszystkie głoski prawidłowo, mieć bogate słownictwo dotyczące… czytaj dalej
W dzisiejszym świecie na każdym kroku spotykamy się z hałasem, stresem, pośpiechem, poruszeniem i niepokojem. Tempo naszego życia z dnia na dzień wzrasta i trudno zachować opanowanie i pogodę ducha wobec takich bodźców. Jeżeli jednak chcemy zachować równowagę dla nas i dla naszych dzieci, powinniśmy wykorzystywać wszelkie chwile spokoju i odprężenia. Może w tym pomóc umiejętnie prowadzony relaks, czyli świadome działanie na pograniczu ćwiczeń fizycznych i umysłowych.
Przedszkolaki wyposażone są w naturalne sposoby odreagowywania napięć.… czytaj dalej
Najnowsze badania Instytutu Żywności i Żywienia dały do myślenia wielu dorosłym. Co piąte polskie dziecko ma nadwagę! To bardzo ważne, by tworzyć programy, które tak jak nasza Akademia starają się przeciwdziałać problemowi otyłości. Poprzez wczesną edukację dzieci można wiele zdziałać, żeby zahamować epidemię otyłości. Co jednak zrobić gdy dziecko niestety już jest w tych 22 procentach dzieci z nadwagą? Od czego zacząć i jak sobie z nią poradzić, by dziecko wyrosło na zdrowego dorosłego?
Pomimo rosnącego problemu nadwagi i otyłości u dzieci rodzice niestety często bagatelizują… czytaj dalej
Rodzicu, zadbaj o odporność swojego dziecka!
Osłabienie organizmu dziecka w okresie wiosennym, powoduje występowanie licznych przeziębień. Jak temu zapobiec? Otóż każdy z nas posiada dwa rodzaje odporności: wrodzoną i nabytą. Na tę drugą możemy skutecznie wpłynąć, wdrażając kilka podstawowych zasad.
Odżywianie - należy… czytaj dalej
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
Podjęcie przez dziecko obowiązku szkolnego wiąże się z początkiem nowego, bardzo ważnego etapu w życiu. Przechodząc z wieku przedszkolnego w wiek wczesnoszkolny ulega zmianie podstawowa forma działalności dziecka. Dotąd była to zabawa. Teraz będzie nauka. Aby dziecko mogło sprostać wymaganiom szkolnym i w pełni się rozwijać musi osiągnąć dojrzałość szkolną. Najogólniej… czytaj dalej
10 kroków ku temu by stać się lepszym rodzicem…
Jest także istotnym elementem pozytywnej dyscypliny. Im częściej okazujesz dziecku miłość przytulając je, całując i mówiąc mu “kocham cię”, tym bardziej będzie chciało udowodnić, że na nią zasługuje. Miłość pozwala dziecku zbudować pewność siebie i poczucie własnej wartości.
Jak można pomóc dziecku dobrze się zachowywać?
Większość rodziców martwi się, czy postępuje właściwie. Oczywiście nie ma rodziców “doskonałych”. Wszyscy rodzice miewają trudności
i niepokoją się o to, czy wywierają na swoje dzieci dobry wpływ. Jednym z problemów, które najbardziej martwią rodziców, jest kwestia dyscypliny, czyli pytanie, co zrobić, aby dzieci… czytaj dalej
W naszym przedszkolu od wielu lat pracuje się metodą projektów. Rocznie realizowanych jest ich kilka: od jednodniowych, aż po takie, które trwają cały rok szkolny, a nawet mają kontynuację w kolejnych. Na przestrzeni lat zrealizowaliśmy ich kilkadziesiąt. Jednak w tym miejscu chcielibyśmy zaprezentować projekty dotyczące współpracy z innymi placówkami: w Kusel, we Wrocławiu, w Cambridge. Jak się to zaczęło? Jak zainteresowaliśmy się platformą eTwinning?
W roku 2010 pani dyrektor Henryka Lech postanowiła sformalizować współpracę… czytaj dalej
Ulotka informacyjna dla rodziców dzieci z zaburzoną
komunikacją językową
Drogi rodzicu!
Mowa – jako podstawowy środek komunikowania się ludzi – ma szczególne znaczenie w rozwoju dziecka i znacząco wpływa na jego naukę szkolną. Od tego, jak dziecko mówi i jaki jest poziom jego komunikacji językowej, w dużej mierze zależą jego postępy w uczeniu się oraz pozycja społeczna
w grupie klasowej.
Jeśli zastanawiasz się, czy rozwój mowy Twojego dziecka przebiega prawidłowo… czytaj dalej
ŚWIATOWY DZIEŃ MOCZENIA NOCNEGO
CZAS NA DZIAŁANIE – 30 maja 2017
30 maja jest obchodzony Światowy Dzień Moczenia Nocnego. Problem moczenia nocnego dotyczy bardzo dużej grupy dzieci i jest drugim najczęstszym, po schorzeniach układu oddechowego, przewlekłym zaburzeniem. Rozpoznanie jego jest wciąż niewielkie i trudne ze względu na lekceważenie objawów ze strony rodziców oraz brak należytej uwagi ze strony lekarza. Wczesna diagnostyka oraz wdrożenie odpowiedniego postępowania w… czytaj dalej
PLANOWANIE POSIŁKÓW – ZASADY I BŁĘDY
Choć może wydają się oczywiste, warto jeszcze raz przypomnieć podstawowe zasady dotyczące prawidłowego odżywiania dzieci i młodzieży. Nauka to duży wysiłek umysłowy i fizyczny dla rozwijającego się organizmu. Istnieją reguły, dzięki którym można wesprzeć i ułatwić ten proces.
Wiele pisze się na temat odpowiedniego odżywiania, wszelkiego rodzaju diet i tych „absolutnie koniecznych” składników niezbędnych do życia i rozwoju. W gąszczu zaleceń, często zapominamy o najbardziej… czytaj dalej
Aktywnie po zdrowie. Prawidłowe odżywianie i aktywność fizyczna
ZDROWIE – to pełnia fizycznego, psychicznego i społecznego dobrostanu człowieka, a nie tylko brakiem choroby lub kalectwa (definicja wg Światowej Organizacji Zdrowia). Dobry stan zdrowia oznacza:
- stały i wysoki poziom czystej energii,
- równowagę emocjonalną,
- jasność umysłu,
- odporność na choroby,
- umiejętność obrony przed nowotworami i chorobami układu krążenia, co prowadzi do spowolnienia procesu starzenia i długiego życia.
Każdy człowiek… czytaj dalej
Wprowadzenie
Środowisko przedszkolne jest ważnym miejscem, w którym kształtują się i rozwijają umiejętności komunikowania się dziecka. Dla rozwoju języka kluczowe są pierwsze doświadczenia językowe dziecka – rodzinne środowisko uczenia się w zakresie mowy, stanowiące bazę do dalszych sukcesów komunikacyjnych. W kontekście tych pierwszych doświadczeń tym bardziej istotna staje się rola… czytaj dalej
20.01.2016 roku przedstawiciele Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ) przedstawili na I Narodowym Kongresie Żywienia najnowsze wytyczne żywieniowe. Obecna piramida zastąpiła tę z 2009 roku i funkcjonuje pod nazwą: Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Nowa wersja piramidy jest zgodna z najnowszymi zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Poza wysiłkiem fizycznym propagują one dietę, w której powinno być jak najmniej cukrów, soli i tłuszczu, a jak najwięcej błonnika, czyli warzyw i owoców oraz produktów zbożowych.
A… czytaj dalej
1. Wstęp
Wspomaganie rozwoju każdego dziecka to kluczowe zadanie sprawnie funkcjonującego sytemu oświaty. Najważniejsze w wypełnianiu tego zadania jest sprawne połączenie działań wszystkich zainteresowanych stron tak, aby uzyskać pożądane efekty.
Przedszkole to miejsce, gdzie można zacząć jak najwcześniej wspierać dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami, a także i te ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (zagrożone niedostosowaniem społecznym)
Z dniem 8 maja 2013 r. weszło w życie nowe Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30.04.2013 r. w sprawie… czytaj dalej
Co to takiego percepcja wzrokowa? Percepcja wzrokowa to umiejętność spostrzegania barwy, kształtu, skupiania wzroku, wyodrębnianie elementów z tła, jest również zdolnością do rozpoznawania i rozróżniania bodźców wzrokowych a także do ich interpretowania przez odniesienie do poprzednich doświadczeń. Wrażenie wzrokowe powstaje na siatkówce, ale rozpoznanie tego, co się spostrzega, dokonuje się w mózgu. Percepcja wzrokowa uczestniczy prawie we wszystkich działaniach człowieka. Odpowiedni poziom rozwoju percepcji wzrokowej umożliwia… czytaj dalej
Uwaga jest mechanizmem, który pozwala nam koncentrować się tylko na tych aspektach rzeczywistości którymi jesteśmy zainteresowani, przypomnieć tylko cześć informacji zakodowanych w pamięci, uruchomić tylko jeden z wielu możliwych procesów myślenia, czy też wykonać jedną z wielu możliwych do wykonania reakcji. Innymi słowy, uwaga pozwala wprowadzać w naszym codziennym funkcjonowaniu porządek i harmonie: umożliwia wybór z otaczającego nas świata tylko tego, co jest w danej chwili dla nas istotne. Zdolność koncentracji uwagi, czyli świadomego kierowania i utrzymania… czytaj dalej